torsdag 3. januar 2008

Atter blåmandag

Godtfolk - skolerte som uskolerte!

Julehøytiden er over for denne gang og alle jeg kjenner later til å ha kommet seg vel gjennom oppstyret uten å ha avgått ved døden eller havnet i uføret på noe vis. Jeg var innom min 88-årige mor i eftermiddag for å forsikre seg om at hun ikke hadde skrantet mens jeg var borte, og hun var å finne i dagligstuen med dagens avis og en kopp frukt-te foran seg. Hun får behandling av fysioterapeut to ganger i uken og trener en del på egenhånd for å komme seg på føttene igjen. Hun har allerede begynt å gå, dog med hjelpemidler og under oppsyn, og hun sa til meg at hun akter å være hjemme igjen til februar. Hun har et mot av de sjeldne og minner meg stadig mer om mormor Alvhilde, som ble innpå 102.

Jeg var hos legen i dag og fikk ordnet meg med en sykemelding ut uken fordi jeg har så vondt i skrotten for tiden. Mest trolig er det gikten som har satt i gang igjen, men det kan også være et virus som herjer i skrotten. Godt er det i alle fall å få en behagelig start på året...

På lørdag er jeg invitert i forlovelses-kalas hos frøken Hildegunn i Saxamarken. Hun møtte en 24-årig lesbe fra Jæren i begunnelsen av desember og siden har de vært uatskillelige, men hvor lenge var nu egentlig Adam i paradis, det lurer nu engang jeg på. Hyggelig er det i alle fall, for kjærligheten er det største på jorden, skal vites. Jeg har anmodet min gode venninne om å holde seg i tøylene så lenge de er sammen, for utroskap setter jeg lavt. Hva angår meg selv er jeg fremdeles enslig og slik forblir det nok siden man nu er i alders høst.

Mors gamle moster - bank i bordet (!) - fyller 98 denne måneden og mor og jeg skal sende henne en oppmerksomhet i posten. Ellers går nu livet sin vante gang. Jeg var innom skolen i dag, konverserte kort med noen av kollegene, leverte sykemeldingen og fikk konstatert at også en annen kollega holder seg hjemme. Med den prekære situasjonen på vikar-fronten vet jeg at elevene mine neppe får lærere denne uken, i alle fall ikke full tid, så jeg skal sette alle kluter inn på møte på post over helgen.

Toril

Ingen kommentarer:

Site Meter