mandag 7. januar 2008

Første dag på post

Nu har jeg hatt mine første undervisningstimer i det herrens år 2008. Det viste seg, som det ante meg, at elevene mine hadde vært uten vikar noen timer under mitt fravære forrige uke, men nu blir det andre boller igjen med undervisning efter pekestokk-prinsippet og lekser fra dag til dag for at vi skal ha den minste sjanse til å komme igjennom pensum til våres. Min skallede nabo og jeg møttes for første gang på skolen på tre uker i dag, så vi har lang ferie. Også han har blandede følelser angående det nye året, men det blir alltid hardere de første dagene av semesteret enn det blir efterhvert.

Jeg har også vært innom min gamle mor i dag, og nu var hun heller tufs. Slikt bekymrer meg meget, gamle mennesker tåler ikke meget av sykdom og lidelse før de drar ned rullgardinen for siste gang. En hjelpepleier, som kom innom, sa at mor hadde blitt forkjølet i går eftermiddag og at de derfor ga henne nasespray både mot natten og før frukosten i morges. Jeg skal ta med diverse vitaminpiller og stikke innom henne igjen i morgen efter undervisningen, så får man håpe at hun kommer seg fort igjen. Når sant skal sies så snufser jeg selv i dag også, det tror jeg skyldes at jeg ble iskald på byen i helgen under festlighetene med Hildegunn og co.

Jeg skal lage en gammeldags og real middag i dag, bestående av hjemmelagede kjøttkaker, kokte poteter, erter og hjemmelaget saus. Jeg har invitert naboen over klokken 16.00, og han har lovet å ta med nyinnkjøpte wienerbrød fra Finns konditori til kaffen. Kanskje det blir en aldri så liten skvett av det sterke oppi kaffen også, den slags varmer i alle fall godt i en giktbrudden skrott vinterstid. Det er 3-4 varmegrader utenfor her i dag og ganske rått.

Toril

Ingen kommentarer:

Site Meter