onsdag 9. januar 2008

Uvær i Siddis-land

Vinden herjer så trærne nesten brekker utenfor i gaten her og værmeldingen sier at det blåser liten storm i Stavanger nu i aften. Det regner som et uvær også, så det er ikke noe særlig som appelerer til uteaktiviteter i alle fall. Det jeg ikke har fått raket opp i hagen her ser ut til å blåse bort, så noget bra kommer i alle fall ut av denne elendige vinden. Dog blåser det vel like meget ned igjen som det blåser bort. Skål!

Arbeidsdagen har i alle fall ikke bydd på overraskelser av noe slag. Jeg har gått i gang med undervisningen igjen i begge norsk-klassene, og nu er det diktanalyse og litterære virkemidler som står i sentrum. I morgen skal vi gå igjennom dikteriske virkemidler ala alliterasjon, enderim, besjeling og onomatopoetikon. Jeg kjører lignende opplegg i begge klassene nu, så slipper jeg så meget forarbeid. Nu kan jeg bruke de samme notatene og transparentene i begge klasser, noe som gjør det noget enklere for meg. Ellers burde jeg holde et møte for norskseksjonen i løpet av måneden, slik at vi får prøvedatoer på plass og får planlagt opplegget for terminen. Jeg har ikke den energien jeg burde hatt, det kjenner jeg, men det går seg vel til efterhvert.

Det ligger an til en festens helg av de sjeldne her i byen nu. På fredag arrangeres det både LLH-fest på sjøhusene og "Melodi Grand Prix 2008". På lørdag skal Kulturhovedstaden åpnes med brask og bram, så det er meget som frister for en quinde med sansen for festligheter de kommende dagene. Jeg skal invitere til vorspiel fredag aften og kommer garantert til å beære sjøhuset med mitt nærvær efter midnatt. Hvorvidt jeg skal ut på livet dagen-derpå kommer an på helsen, men vi i kommunen er invitert på opplegget nede i sentrum, så muligheten ligger der. Jeg er spent på hva slags underholdning som kommer til å prege lørdagen. Mary Miller er vel også spent nu efter å ha arbeidet så meget med planleggingen av dette året. La oss bare håpe at det gigantiske teltet nede i sentrum, som skal huse både Grand Prix og åpningsopplegget lørdagen, ikke letter fra bakken under disse heftige vindkastene.

Nu skal man nyte en kopp oppspritet kaffe med en masarin til.

Toril

Ingen kommentarer:

Site Meter