søndag 27. april 2008

Fuktig lørdagsaften/natt til søndag...

Det er med en viss nervøs tendens jeg har satt meg ned nu for å referere fra det som ble en fuktig aften og natt med tendenser til galskap. Nervøsiteten kommer nok av at det ble et noget drøyt inntak av konjakk i natt - og det i røff blanding (riktignok ikke i samme glass, altså) med hjemmebrent og kaffe samt litt likør. Jeg sov innpå i dag, som man sier, og det til klokken næret seg to i eftermiddag. Dog får man vel starte med begynnelsen.

Det hadde seg slik at frøken Hildegunn meldte sin og en (for meg ukjent) venninnes ankomst til villaen i går aften, noe jeg syns var høyst koselig, eftersom naboen og jeg egentlig hadde tenkt å sitte alene i stuen med konjakk og blanke saker. Jeg telefonerte også Turid og Jarlfrid, men bare Turid hadde anledning til å ta mopeden fatt med kurs for Eiganes. På to timers varsel var det vel kanskje heller ikke å forvente at begge kunne slippe det de hadde i hendene for å komme. Turid ankom nesten presis klokken 20.30, mens Hildegunn og hennes venninne, Laila (ca 40 år), ankom omkring 21.10. Naturligvis hadde frøkenen medbrakt pils, men bare 12 flasker, som ikke er særlig meget fordelt på to røffe kvinns. Dog var jeg i det spandable hjørnet i går, så det ble nok av det sterke til alle.

Vi dro til byen før midnatt, hadde den sedvanlige diskusjonen om valg av utested, men valgte å være orginale for en gangs skyld og betalte oss inn på nattklubben Hexagon, et sted hvor det er fullt av unge voksne å bivåne fra diverse sofa- og andre sittekroker. Vi traff blink i natt, altså, for det var en stor gruppe med spanske studenter (mest jenter, men også noe å titte på for naboen) ute på vift på Hexagon og noen av jentene slo velvillig av en prat med en bitter lærerinde i livets høst. Jeg ble noget viril da en av jentene fortalte meg at venninnen hennes bor i et kollektiv med to andre spanske jenter bare noen hundre meter nærmere sentrum i forhold til meg. Resten av gjengen holdt visstnok til på et studenthus på Madla. Jeg fikk til og med gatenavnet til dette kollektivet - Brønngaten - men dessverre ingen husnummer, dog var vel det til beste for en quinde i min alder. Hildegunn og Laila var tøffe nok til å svinge seg litt på dansegulvet også, men den slags er ei for naboen og meg, ei heller for Turid, ikledt sin sedvanlige skinnjakke. I løpet av tiden på Hexagon drakk jeg bare et glass med øl samt et glass med rødvin.

Da vi skulle hjem igjen - vi hadde vel ikke kommet oss lenger unna Hexagon enn gaten nedenfor, der hvor Newsman ligger - påtraff vi en hel gjeng med mer eller mindre bekjentskaper fra LLH-festene og lignende festligheter: Nina, Bitten, Heidi, alle tre lesbiske quinder rundt de 40, Kim og et kvinnfolk (han bekjent av Hildegunn, Bitten og co.) samt
en ukjent herremann, som hadde hengt seg på følget utenfor Sting. Det falt seg naturlig å invitere hele gjengen hjem til villaen, dit skulle vi andre uansett for å fortsette festlighetene. Klokken var nemlig bare mellom to og halv tre da vi forlot Hexagon. Siden været var bra valgte vi å gå opp hit, noe som tar omkring 15-20 minutter, litt avhengig av form og gange. Jeg var relativt edruelig, ikke mer enn brisen, da vi ankom villaen, men innen klokken slo 4 på morgenkvisten hadde 2-3 kopper med 50/50 kaffe/hjemmebrent fått stemningen flere hakk opp, og plutselig var man nesten hemningsløs igjen. Frøken Hildegunn, Kim og dette kvinnfolket (viss navn jeg ei husker) var desidert efterpå-festlighetenes mest udannede. Hildegunn kastet tidlig blusen, men beholdt heldigvis bh-en på. Vi var faktisk 11 personer på et stadium av natten, noe som er i meste laget, selv i min romslige stue.

Finalenummeret - ja det skjer jo lignende episoder nesten annenhver gang det samles folk her for tiden - kom som seg hør og bør også denne gangen. Da hadde riktignok både naboen, Turid og den ukjente herremannen, som hadde kastet seg med følget, forlatt villaen. Laila, Hildegunn, Nina og jeg hadde oppholdt oss ved kjøkkenbordet en halvtimes tid, muligens ennu lenger, da Bitten kom inn på kjøkkenet og fortalte oss at Kim drev og knullet denne bitchen i sofaen min foran en sovende Heidi, som lå i den andre sofaen. Skal si enkelte er freidige og tar seg til rette i andre sine hjem, altså! Jeg frykter at det går rykter om at folk kan komme og holde på her oppe nu, det har i alle fall vært påfallende mange episoder av sexuell art i det siste, men som regel er det Hildegunns bekjentskaper som står for den slags, og ikke min nærmeste krets. Kim kom inn og så ut som et vrak noe senere - buksa var på igjen - og han ville ha oss til og bestille en drosje og det var jeg heller ikke sen på å gjøre. Da han vel var ute av villaen hjalp Hildegunn og Nina meg med å få liv i Heidi og dette forferdelige kvinnfolket igjen, og jentene lovet å få de trygt i havn der de hørte hjemme. Laila slo følge med gjengen. Nu var klokken 05.51, jeg ryddet litt, men ikke meget, tok meg en paracet, litt vann og la meg ovenpå. Jeg storkoste meg i natt, men det gjør jeg alltid når det er mange kjekke rundt meg.

Nu sitter jeg her da. Mor er noget gretten, men roet seg litt efter å ha fått servert middag på kammerset, hvor hun holder sengen i dag fordi hun mener hun har noe i skrotten. Selv tror jeg hun bare innbiller seg at helsen skranter og at hun er oppe igjen i morgen, så jeg lar henne ligge der og bla i de utbladde sladderbladene sine. Naboen er delvis sengeliggende i dag, i alle fall sa han det da jeg talte med han i 17-tiden. Han har vært dårlig i magen og generelt trøtt i dag, men det kan jo hende det er fyllesyken som har slått til, i så fall blir han nok bra igjen til i morgen. Selv er jeg bedre i formen nu, men led av hodepine til langt utpå eftermiddagen. I alt inntok jeg to paracet samt en ibux fra morgentimene i dag og til nu. Middagsmaten hjalp også betraktelig på helsen. Nu skal jeg tenne meg en sigarett og slappe av foran fjernsynet nede i stuen. Det gjenstår også litt rydding, men mest oppvask.

Toril

Ingen kommentarer:

Site Meter