søndag 22. november 2009

Mange fester/vorspiel i går

Skål!

I går var det knapt nok en eneste skeiv person i Stavanger by som ikke var invitert på en eller flere sammenkomster. Undertegnede og gjengen ellers var i bursdagskalaset hos Elisabeth på Storhaug. Naboen var hos sin kamerat Frits på skeivt vorspiel. En annen kamerat av naboen, Einar, hadde sammenkomst i sin leilighet på Bjergsted og i Sandnes holdt Bitten kalas for 15-20 personer. Det stopper ikke her. Hildegunns fiende nummer en hadde også en gjeng hos seg og på Verven hadde unge Steffen vorspiel for en gjeng med ungdommer av begge kjønn. Således ble det også fullt hus på Hot Open Mind i natt, til glede for den lærde quinde.

Festlighetene hos Elisabeth nådde, som ventet, ikke takhøyde, men det ble meget hyggelig likevel. De som var til stede, forutenom bloggens skribent og vertinnen, var; Hildegunn, Jarlfrid, Turid, Anki, Heidi, Unni, Janne, Elin og Marta. Jeg hadde kjøpt en blomsterbukett til bursdagsquinden og i tillegg fikk hun et flott kort med en 50-lapp inni. Elisabeth er såpass dannet at inntaket av alkohol for hennes vedkommende aldri oversteg "nipping til hvitvin". Men, det å snakke med andre lærde quinder - for de var det mange av der - det er jo en glede i seg selv. En av de tilstedeværende er faktisk undervisningsinspektør, mens en annen har en jobb som gir henne over 500.000 i inntekt hvert år. (Hun er med andre ord ikke i skoleverket). Frøken Hildeggunn valgte også å oppføre seg dannet i går; ikke engang blusen ble kneppet opp, så da så.

Forutenom Elisabeth, Marta og Unni gikk alle på Hot Open Mind ved midnatt og der var det full rulle og mange folk. Undertegnede kjøpte seg dog kun et eneste glass med rødvin og ingenting annet. Bank i bordet! Naboen dukket også opp utover natten - i godt selskap med to andre avdankede herremenn - og de to var åpenbart virile på all ungdommen. Dansegulvet fikk kjørt seg skikkelig i natt. Både quinder og ungdommer av begge kjønn danset til diverse musikk og nattens disc jockey het, i følge en herremann ved navn Bengt, Ronny. For første gang på lenge ble ikke stedets innehaver observert, men det er godt mulig han var der likevel, altså. Den lærde quinde ble ikke full i natt faktisk og satt for det meste sammen med Turid og Anki ved et bord i rommet mellom baren og dansegulvet. De andre beveget en del på seg, men jeg synes det er best å nyte den gode samtalen ved et trygt bord og det var de to andre enige i. Heidi trivest best når hun kan vandre litt rundt og myse på ungjentene og Hildegunn og Jarlfrid får jo absolutt ikke ro i skrotten før de har herjet litt rundt på dansegulvet og lagt an på et visst antall jenter under 30 år. Det er standaren det. Hildegunn fikk forøvrig napp i natt og stakk fra åstedet omkring klokken to, men så vidt jeg kunne observere var ikke "offeret" en ungjente, dog muligens ikke mer enn 30-35 år, da. Det er jo også ungt i forhold til Hildegunn. Skål for det!

Jeg gikk hjem alene omkring klokken halv tre eller muligens en 5-10 minutter tidligere. Turid er fremdeles moped-løs og skulle bli hentet ved tre-tiden, men jeg ble så trøtt at jeg måtte gå hjem før den tid. Egentlig var det herlig å komme hjem alene. Jeg laget meg en skrive med sild på og drakk et glass med juice før jeg gikk og la meg. Naboen hadde forresten gått hjem noget tidligere, grunnet hodepine. I dag var jeg oppe såpass tidlig at jeg serverte frukost til mor og meg allerede klokken 10. Frukosten besto av godt brød med kokt skinke, ost, sild, syltetøy, fiskekaker, kulturmelk og juice på bordet. Også kokte jeg en liter med kaffe til. Det smakte fortreffelig og mor var riktig så fornøyd med sin eldste datter.

Jeg må vie noget av denne dagen til forberedelser i forkant av ukens undervisning, men jeg har også tenkt å vie et par timers tid til studier av Gotha-kalenderen efterhvert. Dessuten skal jeg lage søndagsmiddag og da kommer også naboen over. Jeg skal lage stek, intet mindre, med poteter, saus og grønnsager til. I aften tenkte jeg å telefonere min sønn i Tyskland samt mine to søstre på østlandet. Jeg liker best å telefonere om aftenen. Som mine lesere forstår har jeg ikke tenkt å sitte i gyngestolen hele dagen. Den lærde quinde liker å holde på med ting, selv på fridager.

En god aften bedes!

Toril

Ingen kommentarer:

Site Meter