onsdag 11. november 2009

Seksjonsmøte nu i dag og på fredag blir det drikkegilde

God aften!

Pliktene i skoleverket krever sin quinde. I dag måtte jeg påta meg to vikartimer, det i tillegg til mine egne timer og seksjonsmøte, som varte fra 14.45 til 15.30. Om ikke det var nok så fikk jeg telefon fra Elisabeth Hamler ved universitetet i Oslo i dag med forespørsel om jeg kunne tenke meg å være en del av et team sammen med henne og en til, som skal holde heldagskurs for norsklærere ved universitetet i Stavanger i januar. Jeg skal telefonere henne i morgen formiddag for å høre nærmere hva det evt. kommer til å innebære samt å gi henne et svar. Jeg har samarbeidet med nevnte quinde før, den gangen dog i regi av Sylfrid Faukstad, men nu later det til at det er Elisabeth selv som har fått i oppdrag å kurse grunnskolelærere innenfor norskfagets pensum. Jeg var meget opptatt akkurat da telefonen kom, således vet jeg ikke hva det dreier seg om ennu. Fremdeles er en av mine kolleger sykemeldt med svineinfluensa og i tillegg dukket det opp en egenmelding nu i dag, som forklarer hvorledes det blir disse vikartimene i utide.

En av mine kolleger, en engelsklærerinde på 57 år, fortalte oss i dag at hennes kjære svigermor på 89 år sovnet stille inn i går aften på sykehjemmet hvor hun har bodd siden 2004. For henne betyr dette slutten på en spesiell æra siden begge hennes foreldre og svigerfaren for lengst har vandret hen. Plutselig befinner hun seg nu blant den eldste generasjonen mens sønnen på 30, datteren på 28 og barnebarnet på to år representerer "de unge". Jeg fortalte henne at hun ikke må dvele så meget ved dette med alder og at jeg, tross halvt et dusin med helseproblemer, velger å nyte livet fremfor å visne hen i gyngestolen, slik enkelte i 60-årene gjør. Alder er kun et tall. Mitt tall er for tiden tilfeldigvis 62, men det skal man ikke bry seg så meget om.

På fredag inviterer man til drikkegilde i villaeen! Det er naturligvis lov å invitere seg selv også, om man gir et lite hint om det på telefonen eller facebook. Jeg har selv invitert 7 stykker og vet med sikkerhet at i alle fall den skallede, Hildegunn, Toya, Jarlfrid og Turid kommer. Muligens dukker også Anki og Heidi opp, men det er plass til i alle fall 10-12 personer her. Skål for det! Det har seg nemlig slik at min mor skal overnatte hos min søster på Klepp fra fredag til lørdag og det er jo i seg selv en invitasjon til å samle gjengen for inntak av sterkere saker. Det er ikke ofte min yngste søster henter mor for å avlaste meg, men hun fikk det tydeligvis for seg akkurat denne uken, da. Ektemannen skal visst til østlandet sammen med sønnen, så da mente vel min søster at mor kunne komme å holde henne med selskap i mens. Skål!

Ellers vil jeg gratulere skuespillerinnen Sally Nilsson med sin 60-års dag denne uken! Nevnte quinde, som har vært sykemeldt en tid nu, har nettopp kommet tilbake til Rogaland teater for å underholde godtfolk i ennu noen år. Noget småtragisk var det dog at Tv Aftenbladet ikke hadde råd til å lage en repotasje i anledning dagen og dermed måtte sende repotasjen de laget i forbindelse med 50-års dagen i stedet. Blant de mange gratulantene var skuespillerinnen Gretelill Tangen, født Kristiansen, som selv vil kunne feire sin 60-års dag neste år. Jubilanten ble hentet i limousin på den store dag, en ære få forunt. Man gratulerer så meget!

Herr Ari Behn er i sorg efter at hans biologiske farfar uventet gikk bort nylig, 76 år gammel. Det ble tidligere i år kjent at den herren Ari og familien hadde trodd var hans virkelige bestefar, ikke var det, men at bestefaren fremdeles var i live. Ari rakk dessverre aldri å påtreffe sitt biologiske opphav, men faren Olav (57) besøkte han sammen med sin fru Marianne (55) tidligere i år. Man kondolerer.

Toril

Ingen kommentarer:

Site Meter