lørdag 12. desember 2009

Noen ord fra det festlige lag

Godtfolk!

Til høyre sees 99 år gamle Delvina Dahlheimer på dette fotografiet fra det herrens år 1988. Quinden til venstre er hennes 71 år gamle svigerdatter, Mildred, mens den bebartede herren i midten trolig er hennes barnebarn. Sorgen tynget da Mildred gikk bort i 1991, men naturen ville nu engang ha det til at Delvina skulle leve i usedvanlig mange år, selv efter dette. Døden inntraff først den 13. mars 2002 og da hadde Delvina opplevd å runde de 113 år få måneder tidligere.

Så noen ord fra nattens festlige lag i villaen. Frøken Hildegunn, som vanligvis holder til i en noget sjaber leilighet i Saxemarken, sørget for at aftenen og natten ble uforglemmelig. For det første ble hun "varm" og "måtte" ta av seg blusen mot midnatt, slik at hun ble sittende i bare bh-en på overkroppen. For det andre tok hun frem en røff dildo og la på bordet mens hun talte om den heftige opplevelsen hun hadde hatt med et eller annen quindemenneske denne uken. Hun la ut i det vide og det brede om hvorledes hun hadde påtruffet quindemennesket på "knullsiten", et lugubert nettsted for virile, og at de hadde avtalt og møtes på Lagård gravlund for å gi hverandre gjensidig nytelse. Slik en galskap kan det umulig finnes maken til. Jeg ler så hengejurene rister her jeg sitter bare av å tenke på alt det hun liret av seg i natt. På nevnte gravlund hadde de altså hygget seg med hverandre og med den dildoen, som hun presterte å vifte med foran en mindre bekvem Turid og min skallede nabo. Jeg kan ikke annet enn å more meg av slike påfunn, men jeg tror Turid kunne klart seg med historien alene - uten å ta dildoen ved nærmere øyesyn.

På grunn av at Hildegunn ble så alt for bedugget og udannet fant vi det uansvarlig å reise ned til byen. Med henne i følget hadde vi neppe sluppen innenfor dørene på Hot Open Mind uansett, så det ble til at vi oppholdt oss i villaen til den lyse morgen. Jeg nøt ganske mange kopper med kaffe og hjemmebrent i natt, men ble ikke i verre form enn at jeg med hånden på hjertet kan si at jeg husker absolutt hele natten. Frem til omkring klokken to eller muligens nærmere halv tre var det bare vi 4 i villaen, men da dukket også en god gjeng fra utelivet opp på trammen og da kunne jeg ikke annet gjøre enn å ønske de velkommen inn. Naturligvis hadde jeg fått med meg at Hildegunn inviterte de opp - såpass høylytt var hun da hun drev og talte i mobiltelefonen at det ikke var mulig ikke å høre noe - men jeg visste ikke hvem det var hun hadde mast på at skulle komme. Heldigvis var det bare 4 personer på trammen da jeg åpnet og det var tre hyggelige unge menn med navnene Steffen, Thomas og Jonas samt frøken Heidi. Jonas kan umulig ha vært mer enn 19 år, men pytt sann, de to andre unge mennene er vel et eller annet sted i 20-års alderen og de har vært innom her før og oppfører seg alltid så dannet at det ikke er nei i min munn de få gangene de vil komme.

Hvorfor Heidi ville komme, forstår jeg fremdeles ikke, for hun ble bare sittende i 20 minutter og var sur og gretten det meste av tiden. Det kan ha vært på grunn av Hildegunns frekke fremtoning at hun ble lei, men jeg forsto det også slik (på Turid) at hun hadde hatt en eller annen dårlig opplevelse på Hot Open Mind, visstnok i forbindelse med å ha blitt avvist av en ungjente eller noe i den retningen. Uansett burde det jo gå an å være blid og ha det gøy når man kommer på besøk til andre, da, i alle fall mener nu jeg det. Ungdommene hadde det i alle fall hyggelig rundt bordet og deres tilstedeværelse lot til å være den reneste vitamininnsprøytingen på min skallede nabo, som lyste opp som en sol da de dukket opp. Jeg forstår godt at han setter pris på litt selskap fra det samme kjønnet han også, for han er nesten alltid sammen med undertegnedes gjeng av quinder og har bare noen ytterst få homofile kamerater. Jeg spanderte hjemmebrent fra dunken og det ble satt pris på. Jeg tror også de hadde det morsomt fordi Hildegunn var så snakkesalig og til stadighet fortalte intime historier fra sitt sexliv. Skål for det!

I skrivende stund er forresten naboen en liten tur i Bjergstedparken, uten at jeg skal gå noe nærmere inn på det. Thomas fortalte nemlig i natt at det er flere personer som pleier å henge der lørdagsaftenene og det måtte nok bekreftes eller avkreftes personlig. Jeg fikk høre flere historien fra Hot Open Mind igjen også. Det er visst ganske mange som holder på ved det efterhvert så sagnomsuste galleriet på nevnte utested. Steffen hadde nesten fått sjokk en gang, fortalte han, i det han ved en feiltagelse gikk inn i annen etasje i stedet for ut i bakgården og fikk se to herremenn i full livsutfoldelse der inne. Enkelte helger er visstnok annen etasje åpent for godtfolk, mens andre ganger igjen er det bare i første etasje man kan oppholde seg. I følge Steffen var det ikke mulig og oppholde seg i annen etasje i går, men i dag skal det visstnok være åpent der - t.o.m. for 18-åringer. Forøvrig ble man informert om at det var ganske mange folk der i går, både gamle og unge. Det er flott at Stavangers skeive befolkning benytter seg av utestedet, som er et flott tilbud og et meget bedre alternativ enn Sting, selv om enkelte visstnok fremdeles er innom Sting også.

De unge forlot oss ved 4-tiden og Hildegunn fikk lov å sove av seg rusen på et av gjesteværelsene i annen etasje og forsvant opp kort tid derefter. Naboen og Turid ble sittende til klokken var nesten kvart over 5 og fikk med seg enkel nattmat, bestående av stekt egg på brødskiver, før de gikk. Da jeg sto opp ganske sent i formiddag fortalte mor meg at hun hadde observert frøken Hildegunn snike seg ut og forsvinne i en taxi ved 9-tiden. Heldigvis sa ikke mor noe mer om verken nattens herjinger eller om Hildegunn. I aften har jeg forresten lovet både mor og min skallede nabo biff-middag med det kosteligste tilbehør. Forøvrig blir det verken fyll eller fanteri i aften, ei heller i natt. Et festlig lag på en uke er mer enn nok i min alder. Det skal rett og slett bli godt å få slappet av til god mat nu i aften.

Det ble meget om natten og lite om noe annet i dette innlegget, men det får så være.

Toril

Ingen kommentarer:

Site Meter