torsdag 14. januar 2010

Skeive bilder i dagens innlegg

God torsdag!

Min skallede nabo har (efter ønske fra undertegnede) hjulpet til med å få med et knippe bilder i dagens blogg fra det skeive utelivet her i Stavanger. Bildet til høyre av den noget oppstasede "quinde" har jeg trolig hentet fra Oldboys galleri på gaysir den gangen man hadde profil der. Det er i alle fall nevnte herre på bildet, for anledningen utkledd til glede for de mange fans som finnes her i byen. De andre bildene er tatt på diverse skeive sammenkomster her i byen mellom ca 1998 og ca 2005. (De eksakte årstall vites ei, men kanskje noen kan hjelpe?) Frøken Jarlfrid kan skimtes i bakgrunnen på et av bildene, så det er åpenbart at nevnte quinde tok seg en fest også på slutten av 90-tallet.

I dag hadde man en ganske bedagelig dag på jobb med bare en undervisningstime og en knapp påfølgende times tid ved arbeidspulten før man kunne gå hjem. To av mine kolleger har 5 undervisningstimer torsdager så jeg synes nesten synd på de, for alt over 4 timer med undervisning på en og samme dag er og blir tøft og man får ofte hodepine av det. Det gjelder i alle fall undertegnede. Min skallede nabo har 4 timer torsdager, så da kjører vi sjelden sammen hjem. Jeg tar i grunnen buss og kjører med naboen 50/50 av tiden, så jeg får slik sett en god variasjon i skyssen. Da jeg kom hjem sto det kokte poteter, stekte koteletter, hjemmelaget ertestuing og hjemmelaget brun saus på menyen. Mor har ikke vært helt i form i dag og la seg nedpå efter maten mens jeg nøt en kopp svart kaffe med et lite glass eggelikør ved siden av. Det var nydelig.

Det kom meg for øret i dag at en gammel kollega og bekjent av min far er død, bare 75 år gammel. Jeg skriver "bare" fordi jeg husker godt hans far, som var 97 år da han døde i 1991. Både avdøde og faren var innom mor og far på kaffebesøk på 70- og 80-tallet. Min far pleide nemlig å klippe de to siden han var en ganske habil "hobby-klipper". Far jobbet som lege sammen med Osvald i ganske mange år. Nu lever bare storesøsteren på 86 år igjen siden også den mellomste i søskenflokken, Alf Jarmann, for lengst er død. Han ble bare 71 år, husker jeg, så farens gode gener har visst sønnene ikke arvet. Moren ble 78.

I morgen er min skallede nabo, Hildegunn, Jarlfrid, Turid og Anki invitert på kalas her i villaen. Om det blir en tur på Hot Open Mind er ikke bestemt. Man ser nok an stemningen før man tar en avgjørelse om hvorvidt man skal bruke penger på byen eller ei. Hildegunn kommer sikkert til å mase om at vi drar nedover fordi hun har en ustoppelig appetitt på sexlivets gleder og utrolig hell med å få med seg noen, men vi andre trives som regel like godt i villaen - natten igjennom.

Herr Oldboy kommenterte forøvrig klokelig til mitt forrige innlegg og påpekte at for enhver aldrende herremann som finner lykken med en yngre person så er det en yngre person som finner lykken med en aldrende herremann. Her er han inne på et godt poeng. Det er jo ikke noe som er bedre enn når to mennesker finner lykken med hverandre, uansett alder(!), og en 60-åring, for å ta det eksempelet, er jo ikke en gammel mann i dagens samfunn hvor folk blir så gamle som både 90 og 100 år. Min skallede nabo, som er 64, føler seg ikke gammel, sier han, og hans egen far hadde 20 år igjen å leve da han var på naboens alder. Naboens kamerat Einar, som også er omkring de 60 og har en ung samboer, føler seg heller ikke som noen olding, men så er da også faren over 90 år gammel. Og Oldboy har garantert 25-30 gode år igjen om han ligner på foreldrene, som ble 86 og 97. Forøvrig har jeg lovet å komme på besøk i anledning nevnte herres 100-års dag på sensommeren i 2044. Da vil jeg være 96 år gammel!

I dag er det en minusgrad her i byen og således meget behageligere enn på lange tider. Det har blitt meget varmere i villaen igjen og man behøver ikke lenger å ha varme i jøtulen dagen lang for ikke å fryse. Nu holder det med å holde parafinkaminen i stuen i gang samt å fyre på kjøkkenet et par ganger i løpet av dagen. Det var dagens innlegg.

Toril

Ingen kommentarer:

Site Meter