tirsdag 19. januar 2010

Sorg i det homofile miljøet i byen

Godtfolk!

Det er sorg i byens homofile miljø denne uken, som eder lesere forstår ut i fra dagens blogg-tittel. Jeg nevnte dødsfallet kort i gårsdagens blogg, men har i dag fått invitasjon til minnekveld og jeg har oppdaget at det er mange som skriver om hendelsen på Facebook denne uken, så det er åpenbart at avdøde hadde en soldig vennegjeng. Torsdag aften skal det være minnestund på Hot Open Mind for de som trenger noen å snakke med. Undertegnede kjente ikke selv avdøde, men kjenner flere av de som kjente han og har avsendt en kortfattet kondolanse til hans nærmeste kamerat. Man kondolerer.

I følge Turid er det dette som skal ha inntruffet, men presiserer at undertegnede selv ikke har dette fra sikre kilder:
http://www.aftenbladet.no/lokalt/stavanger/1146552/Forlot_doende_venn_utenfor_akutten.html

I dag kunne man konsentrere seg om undervisningen samt det papirarbeide som følger men ens plikter som norsk- og heimkunnskapslærerinde. Det var ingen møter i dag, dog nok av andre ting å henge fingrene i. Blant annet brukte jeg tid på å skrive handleliste til kokkesalen. Jeg fikk hjelp av min fagkollega og sammen skrev vi opp en lang liste med ting som nu må handles inn. Det var til og med tomt for en hel rekke med forskjellig krydder og det er jo viktig å ha i skapene, både til bruk i supper og annen middag samt til kakebakst. Vi skal stikke i butikken rett efter lunsjen i morgen for da har vi begge fritime. Jeg har faktisk 4 fritimer i morgen, men på formiddagen har min kollega heimkunnskap, så det passet kun efter lunsj, dog før norskundervisningen min i siste time. Det er ofte vanskelig å finne tid til å gjennomføre handleturer og andre ting vi skal gjøre med kolleger fordi den andre som regel har undervisning der den ene har fri og omvendt.

På fredag er min skallede nabo invitert på kalas hos sin kamerat Einar. Selv har jeg ingen planer for helgen ennu og vurderer en helg på vannvognen da det hadde gjort godt for både kropp og sinn - og ikke minst for lommeboken og jeg kan også slenge på mitt gode navn og rykte. (Lærerinder som raver rundt sanseløst fulle på byen har en lei tendens til å få et dårlig rykte på seg...)

I går aften tok jeg for meg en bok, som skulle vise seg å føre til meget humring fra sofaen. Boken "Jenter som kommer" av Ida Jackson og Maren Kristiane Solli er en festlig og røff bok om jentesex - rett og slett om noe så usømmelig som det. Jeg humret mer enn jeg leste og tenkte mitt om hva disse gale damene må ha gjort opp igjennom livet for å ha funnet så meget å skrive om. Dog må jeg si at jeg hadde stor glede av å bla i boken og kommer til å ta den med opp på soveværelset i aften for å bla litt mer i den før jeg sovner. En annen bok jeg holder på og leser i for tiden - dog kun innimellom alle pliktene i villaen - er "Drømmehjerte" av Cecilia Samartin, viss handling for det meste foregår på Cuba. Så langt en interessant bok. Jeg får ikke like meget tid til å lese som jeg skulle ønske nu for tiden. I ungdommen leste jeg minst en roman i uken, i alle fall i tenårene, før man oppdaget sigarettene og festelivets gleder. Nu skal mor og jeg ha oss kaffe og kaker.

Toril

Ingen kommentarer:

Site Meter