søndag 17. januar 2010

Vellykket første kalas anno 2010

God søndag!

Det ble et fantastisk vellykket kalas i villaen fredag, selv om jeg ble sengeliggende det meste av gårsdagen med hodepine og generell fyllesyke. Det tok sin tid å riste av seg eftereffektene fra kalaset denne gangen, men det var så absolutt verdt det. Selv nu i skrivende stund - sent søndag eftermiddag - kjennes fredagens prøvelse fremdeles godt på skrotten. Som Jarlfrid så treffende sa det utpå natten: "Eg ska drikka te eg døy."

Følgende beæret undertegnede med sitt nærvær i villaen; min skallede nabo, Anki, Jarlfrid, Hildegunn og Turid. Selv nøt jeg hjemmebrent i kaffekoppen - og det til fulle. Naboen nippet til konjakk, mens de andre kastet innpå pils og vodka med cola til. Vi startet rolig, som seg hør og bør, men de fleste fikk i seg for meget på for kort tid og undertegnede ble rammet av hukommelsestap mot midnatt og husker således ikke særlig meget fra omkring klokken 23 og til omkring klokken halv ett på natten. Det jeg husker fra kalaset er derimot bare av det gode slaget. Vi spilte til og med noen slag med poker før vi dro ned til byen og vi satte på en hel del god musikk, blant annet av Tammy Wynette og Tina Turner. Sistnevnte artist har jo nylig stått på scenen igjen - i en alder av 70 år!

Turid fortalte en hel del sladder fra det lesbiske miljøet mens vi drakk, til stor glede for undertegnede. Hun hadde vært på Haugtussa hos to lesbiske venninner tidligere i uken og fikk der en real oppdatering på hvem som har gjort hva og med hvem i julen og nu på nyåret. Ikke visste jeg at Elisabeth har rotet med en ungjente og at det er derfor Unni har blitt så forbannet, men det forklarer jo en hel del... De to quindene Turid kjenner oppe på Haugtussa er forøvrig skikkelig maskuline og i drøyeste laget for min del, men de skal være hyggelige nok, sier Turid. En av de er faktisk britisk. Hvorledes disse to, som sjelden beveger seg på verken De røde sjøhus eller Hot Open Mind, vet så meget er for meg ganske uforståelig. Kanskje de har direktelinje til jungeltelegrafen. De fortalte også at Vicky, Ankis x-kjæreste fra en del år tilbake, nu driver og roter med en mann(!), som jo er intet mindre enn en skandale. Hva er vitsen, mener nu engang jeg, for det kan ikke bli noe seriøst mellom en lesbisk/bifil quinde omkring de 30 og en mann uansett. Han er visst bare 26 år gammel også, så han er mer gutt enn mann, spør du meg. Kjersti, en hyggelig quinde omkring de 40 år, skal ha blitt observert på Hot Open Mind i julen i godt selskap med Hildegunns fiende nummer en, noe jeg synes er trist for Kjersti har alltid vært så hyggelig og dydig - mer opptatt av kunst og kultur enn av å tulle rundt i det lesbiske miljøet om nettene - og den andre er dessverre verken hyggelig eller dydig. Hun har sikkert vært borti 40% av alle lesbene som har kommet ut av skapet her i byen siden 1995. Ikke bra.

Vi havnet i alle fall på byen efterhvert, selv om jeg ikke husker nøyaktig når eller hvorledes det gikk til. Jeg burde nok ikke blandet 50/50, denne gangen. Vi var i alle fall inne på Hexagon da jeg begynner å huske igjen og satt i en hyggelig krok sammen med ungdommer av begge kjønn. Jeg liker meg godt i de yngres selskap fordi deres virilitet, sprudlende vesen og naturlige ynde smitter av på meg og fungerer omtrent som en vitamininnsprøytning. Skål for det! Vi havnet dog til slutt på Hot Open Mind, hvor jeg husker at jeg observerte herr Øystein i baren og Heidi, som sto og talte med noen quinder. Jeg må ha drukket for meget på Hexagon også fordi jeg husker nesten ingenting fra den knappe timen vi var inne på Hot Open Mind, men i følge naboen forlot vi stedet omkring klokken 02.15, rett og slett fordi jeg var så bedugget og søvnig, men også fordi både han og Turid kunne tenke seg å avslutte der vi begynte; i villaen. Hvis jeg oppførte meg på en måte som kan oppfattes som støtende mens jeg var i Kirkegaten, enten fordi jeg var noget udannet og frekk eller fordi jeg ikke hilste på, så beklager jeg på det sterkeste dette.

Min skallede nabo og Turid har nu informert meg om både Hexagon og Hot Open Mind og om folkene som var der. At jeg husker Heidi stemmer i alle fall for hun satte seg t.o.m. ned med oss sammen med en venninne, jmf. hva Turid fortalte meg på telefonen nu i dag, og naboen kan bekrefte at det var Øystein og innehaveren som sto i baren samt at blant annet Glen og Frits, begge aldersstegne og bekjente av naboen, også lusket rundt i lokalet. "Over there" husker ikke naboen å ha observert og jeg husker det i alle fall ikke. Slik en elendighet. Jeg skammer meg.

Jeg våknet omsider opp igjen, da sittende i sofaen i villaen sammen med Turid og min skallede nabo og da var klokken omkring tre på natten. Jeg har med andre ord to runder med hukommelsestap. Jeg fortsatte å innta det sterke også nu, men hadde heldigvis vett til å kaste innpå et glass med kulturmelk samt et knekkebrød med hvitost først, og det gikk meget bedre fremover nu for jeg husker resten av natten meget godt. Hildegunn og Jarlfrid dukket opp omkring klokken 03.30 - 04.00, men heldigvis uten halve klientellet på utestedet på slep. Jeg tror vi ble sittende og hygge oss til klokken var omkring 05.30, i alle fall var jeg for lengst i seng da mor sto opp for å koke seg kaffe klokken 07.30, fortalte hun. Jeg ødela jo gårsdagen fordi jeg ble så redusert og attpåtil delvis sengeliggende, men den slags hører vel med dagen derpå. Lørdagskvelden ble tilbrakt foran fjernsynet.

I dag skal jeg bare slappe av og hvile ut en hardt prøvet skrott med det for øyet at jeg blir oppegående nok til å overleve bak kateteret i morgen.

Toril

Ingen kommentarer:

Site Meter