lørdag 27. februar 2010

Kalas i aften, tross skrantende helse

God lørdag!

Man bestemte nylig, ganske så på sparket, at man ikke kan la en stygg hoste ødelegge en flott aften og inviterte frøken Hildegunn samt frøken Turid hit i aften, over telefonen. Man ba samtidig Hildegunn om å informere frøken Jarlfrid på Storhaug. Naboen inviterte jeg allerede i går. Det har seg nemlig slik at man er i relativt god form ellers, dog later denne hosten til å vedvare ennu en stund. Jeg tok meg dog en sigarett i eftermiddag, men bare en, også kommer jeg til å bevilge meg en og annen også i aften, regner jeg med.

Forøvrig noterer jeg meg at gårsdagens gullmedalje i skiskytter-stafetten er Norges 8. gullmedalje i årets OL. I tillegg har vi en del sølv- og bronsemedaljer; alt i alt ligger vi nu på 4. plass i antall medaljer, efter USA, Tyskland og Canada. Det er ikke verst at det lille monarkiet Norge er nesten like gode som de tre store landene med mange ganger så mange innbyggere. Det er verdt en skål og man hever koppen med eggelikør til ære for de mange flinke utdøverene!

Gårsdagen forløp stille og fredelig i villaen. Man var hjemme på grunn av denne hosten og på aftenen bivånet man altså at Norge tok gull mens man koste seg med svart kaffe, kaker, to glass eggelikør og noget tyggetobakk. Mor er, som tidligere nevnt, også en ihuga OL-fantast og ser på det meste som sendes. Hun satt også oppe i går aften. På dagen slappet jeg av med en god bok, Gotha-kalenderen samt et par sladderblader. Vi spiste risengrynsgrøt til middag i går, men i dag valgte jeg å hoppe over kokkingen og heller smøre på rundstykker til naboen, mor og meg, som vi kan nyte før de andre inntar villaen og ødelegger freden og roen. Håper det blir en hyggelig aften med gjengen.

Med disse ord ønsker man ens lesere en flott aften!

Toril

Ingen kommentarer:

Site Meter