onsdag 3. februar 2010

Skål!

Det har seg slik at man har bevilget seg en kopp med eggelikør nu i aften, derav overskriften. Det er jo faktisk "lille-lørdag" i dag, så hvorfor ikke.

Lege Leila Denmark fra Georgia, USA, feiret sin 112-års dag 1. februar i villaen til datteren på 79, hvor hun har bodd siden 2004. Jubilanten praktiserte medisin i egen klinikk til hun var godt over 100 år gammel. Hennes ektemann ble også en gammel mann; 91 år. Undertegnede er ikke minst begeistret over at en quinde i sitt 80. år orker å stelle sin senile mor. All honnør til mor og datter! Hennes far var 65 da han døde i 1934. Moren døde i 1920, bare 46 år gammel, men morens foreldre ble 79 og 78 og levde til henholdsvis 1934 og 1937.

Så noen ord fra det skeive miljøet. Min gode venninne Turid har reist til hovedstaden sammen med sin mor denne uken for å besøke slektninger på Etterstad. Jeg har blitt lovet rapport fra det skeive utelivet der borte hvis hun kommer seg ut i morgen, slik planen er. Ellers kan jeg rapportere om at "Over there" nu skal være tilbake i sitt virke ved Clas Ohlson på Madla Amfi efter en tid på ferie i USA samt at Oldboy der nede i Thailand visstnok skal ha fått besøk av sin gode venn Øystein fra Norge. Til slutt kan jeg også nevne at min skallede nabo påtraff en homofil herremann ved navn Bjørn da han var en tur i byen i går aften for å kjøpe en tube med en eller annen slags krem. Av nevnte herremann fikk den skallede greie på at det visstnok skal avholdes en sammenkomst av et eller annet slaget hos Frits nu til helgen. Mon tro om naboens kamerater Frits og Einar prøver å konkurrere om å ta over stafettpinnen efter Oldboy nu for tiden? Er det ikke den ene som holder kalas i helgene så er det jammen meg den andre. Jaja, de gamle er eldst. Det skåler man for!

Selv vurderer jeg å ta livet med ro i helgen, men på den annen side så kan det jo fort hende at jeg får lyst på selskap til hjemmebrenten også. Jeg får tenke på saken til i morgen, tror jeg. Det kunne jo vært litt morsomt med en tur til Hot Open Mind også, særlig siden det ikke ble noe av det sist helg. Dog har helsen min godt av freden og roen villaen byr på, så det er positive og negative aspekter både ved å invitere til kalas og ved ikke å gjøre det. Min søster Anne-Grethe antydet forresten på telefonen til mor i dag at hun muligens kommer innom i løpet av helgen, men hun utelot å si hvilken dag hun tenkte på. Og på søndag skal mor i kirken igjen også.

Det har skjedd lite spennende å berette om i dag. Den eneste hendelsen som vakte noget humring hos undertegnede i dag fant sted midt på dagen og involverte en 14-åring ved skolen samt en 55-årig kollega av meg. Det som skjedde var at undertegnede og den noget yngre quinden hadde utevakt i matfriminuttet og da det gjensto under 5 minutter kastet den 14-årige spilloppmakeren en snøball noget vagt i vår retning og jammen meg traff den ikke så forkjært at brillene til min kollega ble kastet av og havnet i en haug med snø. Huff, man skal naturlgvis ikke le av den slags og hadde jeg blitt truffet selv så hadde jeg nok hentet både paraplyen og pekestokken - med det for øyet å avstraffe vedkommende - men måten brillene falt av på samt min kollegas reaksjon ble rett og slett så komisk at jeg måtte dra noget på smilebåndet. Dog tror jeg hun ser såpass dårlig uten brillene på nesen at hun neppe så noget til humringen, som bare vedvarte et ørnlite sekund eller to. Min kollega ble i alle fall harm på denne eleven og tvang han med inn på rektors kontor, hvor jeg regner med at han fikk en sømmelig straff, selv om jeg ikke tok meg bryderiet med å forhøre meg noe nærmere om saken i dag.

Jeg tok meg en skive med brunost samt et glass melk før jeg satte meg ned foran computeren nu, selv om det bare var drøye to timer siden mor og jeg spiste soppsuppe til middag. Det er nok for lite skikkelig mat i supper for min skrott. Det verste er at jeg fremdeles er sulten. Jeg får spise tidlig aftensmat i dag og heller legge meg tidlig. Og med disse ord avslutter jeg dagens innlegg i bloggen fra Eiganes.

Toril

Ingen kommentarer:

Site Meter