tirsdag 2. februar 2010

Vinteren nekter å slippe taket

God eftermiddag!

Vinteren nekter å slippe taket her i Stavanger. I skrivende stund viser gradestokken tre kuldegrader og i natt kom det ytterligere 10 cm med snø. De som har ansvaret med å sørge for fremkommelige veier midt oppi dette vinterlige kaoset har så absolutt sitt å stri med. Et av problemene man står overfor er hvor man skal kvitte seg av med snøen. Med trange gater, parkerte biler og villaer på rekke og rad tett inntil mange av gatene byr snøen på utfordringer. La oss håpe disse menneskene setter pris på utfordringer, i alle fall. Byhaug-området er så dårlig brøytet at det er meget vanskelig å komme til og fra dette flotte villastrøket og det ryktes at det skal startes et brøyte-parti fordi enkelte nu er meget sinte på den dårlige brøytingen i kommunen.

"Snøen daler,
de gamle faller.
Naturlige rivaler;
snøen
og de som snart bortfaller"

I dag hadde vi seksjonsmøte og nu har det atter blitt forandringer i seksjonsstrukturen. Man har bestemt å skille norsk og fremmedspråk og ha uavhengige møter annenhver uke slik at man altså har møte i norskseksjonen den ene tirsdagen og i seksjon for fremmedspråk den neste osv. Man bestemte også at Andreas skal lede den andre språkseksjonen, mens undertegnede fortsetter som leder for norskseksjonen. Jeg skal spare dere for detaljene fra møtet denne gangen siden det gikk i mye av det samme som de foregående gangene. Kan ellers nevne at man har hatt to greie dager i lærergjerningen og at utfordringen har ligget i å komme seg til og fra skolen på de glatte veiene mer enn selve undervisningen.

Har ellers registrert på Facebook i dag at helgens 30-års jubilant fikk meget flott i anledning dagen og at han takker og bukker så det står efter. En kollega av meg ble noget forbauset da han kom over meg mens jeg satt på Facebook på arbeidsrommet i dag. Han hadde nemlig ikke trodd at en såpass gammel quinde var såpass bevandret på internett, men der tok han altså feil. Mor og jeg hadde leverkaker med grønnsaker og lefse til i dag og melk i glasset. Til kaffekoppen en times tid derefter ble det bare tørr kjeks i dag, men jeg får bake litt til oss i løpet av uken. Også kan jeg rapportere at min skallede nabo fikk staket opp igjen rørene sine i går slik at han nu kan bruke toalettet sitt igjen, efter to dager hvor han har måttet gjøre sine private ærender her hos mor og meg.

Det ble ikke det lengste innlegget, denne gangen, men langt nok.

Toril

Ingen kommentarer:

Site Meter