torsdag 11. mars 2010

Elendig vær med meget tåke

Godtfolk!

Som blogginnleggets tittel sier så er det møkkavær i byen nu i dag. Det regner noget og er meget fuktig i luften med et ganske så tykt tåketeppe, som dekker hele Stavanger, og i følge min søster på Klepp er det like ille der nede. Jeg tror ikke flytrafikken er berørt ennu, men fortsetter det med like meget tåke i morgen kan det fort bli problemer, vil jeg tro. Gradestokken viser i skrivende stund 4 grader, noe som gjør at det smelter en del snø, men det har hatt en lei tendens til å krype så vidt under 0 igjen om nettene i det siste; således går snøsmeltingen meget tregt. Dog kunne jeg for første gang siden desember gå på en Torfæusgate nesten uten snø og is i dag. Dessverre gjelder ikke det de fleste andre gatene og gangveiene i byen. Man krysser fingrene for at det ikke blir mer snø i helgen, slik ryktene sa tidligere i uken.

I går omtalte man 114 år gamle Neva Morris fra Iowa i USA. De interesserte kan klikke på følgende link for å se en kort video med henne og svigersønnen i anledning at hun nu er USAs eldste person. At svigersønnen er 90 år kan man dog heller ikke tro. Link:
http://www.youtube.com/watch?v=AV2UJqpnttc

Det har vært meget å gjøre på skolen i dag. Jeg måtte påta meg en vikartime i formiddag i tillegg til egen undervisning og i eftermiddag måtte jeg i et møte sammen med en rekke andre seksjonsledere i Stavanger. Møte fant sted på Gosen ungdomsskole, som ligger vest i Stavanger, ikke så langt unna Madla (som frem til 1965 var en egen kommune.) På grunn av en misforståelse måtte jeg ta drosje til Gosen og den kom så sent at jeg ankom 5-10 minutter efter møtets start, men det gikk nu vel det også. Efter det halvannentimes lange møte, hvor man blant annet ble informert om nye regler for vurdering av lese- og skrivevansker, tok jeg buss 7 til Stavanger sentrum og siden jeg først var i sentrum bevilget jeg meg selv en liten handletur på kjøpesenteret Arkaden. Jeg kjøpte meg nye sokker og en ny bluse i en av butikkene på senteret også var jeg innom Prix-butikken i kjelleretasjen og handlet inn middagsmat til mor og meg.

Da jeg kom hjem fortalte mor meg at hun hadde falt i løpet av dagen og at hun hadde litt vondt i hånden. Hvis det blir vondere til i morgen må jeg tok få henne til legen, men det ser ikke ut til å være tale om brudd eller lignende. Mor har aldri vært spesielt benskjør, men det er klart at hun nok er skjørere enn hun engang var og i hennes alder kan jo ethvert fall få konsekvenser. Jeg laget god middagsmat til oss og serverte gul saft til. Nu i aften har det ikke skjedd så meget, men jeg har lyst til å se på disse tullingene i "Torsdagkveld fra Nydalen" klokken 21.45 før jeg finner ensomheten i dobbeltsengen.

God natt. Toril

Ingen kommentarer:

Site Meter