søndag 14. mars 2010

Prinsesse Irenes residens telefonerte

God søndag!

Til høyre sees dronning Fabiola av Belgia og hennes svigermor, prinsesse Lillian av Belgia, i forbindelse med begravelsen efter kong Leopold III i det herrens år 1983. Den 81 år gamle tidligere kongen - han abdiserte i 1951 efter meget tullball i forbindelse med krigens dager - hadde nettopp gjennomgått en hjerteoperasjon og alt så ut til å forløpe som normalt da hjertesvikt inntraff mens kongen ennu var i narkose. Kongen hadde på forhånd uttrykt full tillit til sin gode venn, kirurg Michael DeBakey, men nevnte herre og hans team klarte altså ikke å redde den aldrende kongen.

Kong Baudouin, som efterfulgte kong Leopold III på den Belgiske tronen, døde også plutselig og relativt uten forutgående varsel. Riktignok hadde helsen skrantet noget fra omkring 1990, men hans død av hjertesvikt under et ferieopphold i hustruens hjemland Spania, kom dog brått på både kongefamilien og hans lege, som alle trodde det varme klimaet der nede ville gjøre han godt. Dette skjedde sommeren 1993. Plutselig fikk nu Belgia tre sterke quinder, som nok alle ønsket å dominere kongefamilien. Dronning Fabiola ble nu enke, men hennes maktposisjon ble ikke så alt for meget truet siden hun fremdeles skulle tituleres som dronning, selv om det nu også var en ny dronning, nemlig italienskfødte Paola, gift med kong Albert II. I tillegg levde fremdeles den meget strikte og myndige prinsesse Lillian, nevnte dronningers svigermor, som til tross for at hun nu levde tilbaketrukket og led av varierende helse, så på seg selv som familiens overhode. Det sies at Lillian en gang i fullt sinne smalt igjen en dør rett foran Fabiola. Folket så dog på dronning Paola som landets førstedame siden dronning Fabiola nu var enke. Prinsesse Lillian, som ikke deltok i kong Baudouins begravelse, gikk forøvrig bort i 2002. Dronning Fabiola er i dag 81 år og lider av skrantende helse. Dronning Paola er 72.

Den lærde quinde er, som vel eder lesere efterhvert har fått med eder, en ihuga monarkist og kan mer om Europas kongelige familier enn alle landets hoffreportere til sammen. Man kan på stående fot svare korrekt på ethvert spørsmål angående Europas kongelige familier fra og med 1700-tallet og inn i vår egen tid. Dessverre har man ennu ikke hatt tid til å fordype seg i de gamle viking-kongene, men man har planer om å ta fatt også på den slags studier når man efterhvert blir pensjonist. Gotha-kalenderen kan man dog på rams, kanskje med unntak av de deler som omtaler mindre kjente adelsslekter. At Dronningmoren var på en privat visitt i Norge som 96-åring er det få som vet. (Det sto ikke i avisene!) Hun besøkte ikke kongefamilien, men en gammel venninne, som nu er død. At prinsesse Juliana av Nederland rullet ut av sengen og skapte meget oppstuss som 92-åring er heller ikke allment kjent, ei heller at dronning Frederika av Hellas (som døde brått som 63-åring) ikke talte med sin egen mor de siste 20 årene de levde. (Moren døde bare noen måneder før datteren.)

At jeg besitter den slags privat informasjon om Europas kongelige familier skyldes primært to årsaker. For det første at jeg leser alt jeg kommer over av bøker og artikler om temaet. Dog ikke minst fordi jeg selv tidvis vanker i kongelige kretser. Min gode venninne og kollega fra ungdomsskolen er nemlig en personlig venninne av prinsesse Irene av Nederland og således har også undertegnede påtruffet henne ved enkelte anledninger. En gang var jeg med min kollega på sommerferie til prinsessens residens i Nederland og tre ganger har jeg hatt æren av å være en av middagsgjestene hos min kollega da prinsessen har vært på besøk i min kollegas villa på Storhaug. Man benytter naturligvis disse anledningene til å spørre om alt som tenkes kan om de kongelige. Selv var jeg en meget stor beundrer av prinsessens far, prins Bernhard, som dessverre døde av kreft i 2004.

I formiddag telefonerte fru Griet Wijnemaalen fra prinsessens residens for å informere meg personlig om at man er ønsket som min kollegas reisefølge - kall det gjerne hoffdame - når hun skal på sommerferie dit i slutten av juni. Jeg visste jo fra før av at jeg var invitert fordi min kollega og gode venninne spurte meg om jeg hadde lyst til å bli med allerede for lange tider siden, men det var spesielt hyggelig med en personlig invitasjon fra prinsessens sekretær. Således er planene for sommerens utflukt altså lagt. En ukes ferietur er mer enn nok for meg i løpet av et år. Jeg har uansett ikke lenger helse til å reise land og strand rundt i utide, men enkelte turer til dannede land i Europa går fint. Jeg må i alle fall kjøpe meg en ny stakk samt en ny bluse og kanskje også et nytt par med sko før det blir kongelig ferietur. Slik en ære som vederfares en tarvelig norsk- og heimkunnskapslærerinde i livets høst. Virkelig fantastisk.

Man skulle ikke tro at man herjet som åndsvak i natt, men det gjorde man dessverre, og jeg tviler på at den kongelige familien i Nederland hadde ønsket mitt nærvær om de visste at jeg tillot en viril Hildegunn å leke seg med en dildo mens hun satt i sofaen i natt. Slik en galskap, altså. Den virile, frivole og tidvis noget utagerende quinden fra Saxemarken hadde nemlig med seg en 21 år gammel "venninne" til gårsdagens kalas. Som annonsert i gårsdagens blogg holdt man åpen villa i går aften og til langt utpå morgenkvisten for å feire at man skal bli farmor. Skål for det! Det var faktisk enkelte som tok meg på ordet og dukket opp i anledning at man ikke låste døren i går aften. Forutenom den faste gjengen, naboens aldrende kamerat Frits og dette tvilsomme bekjentskapet til frøken Hildegunn dukket også to ungdommer ved navn Steffen og Eirik opp samt Anki, Silje og Monja. De to nye quindene var venninner av Anki og i 30-års alderen.

Kalaset ble særdeles festlig og det blir det jo med en quinde som Hildegunn på besøk. Ikke det at det er så spesielt interessant å bivåne hennes private deler bli pirret av en dildo, men synet er jo rasende festlig og det er neppe noen andre som hadde våget å kaste både blusen og buksen på et kalas på Eiganes, som jo er Stavangers Frogner. At en 21-åring synes det er spennende å tukle med en moden og frodig lesbe med fødselsår fra 1950-tallet er sannelig ikke lett å skjønne seg på for meg, men det er jo opp til de to selv, det. Jeg tror Turid ble noget irritert på utskeielsene, denne gangen, men Jarlfrid og de andre jentene så visst bare på det hele som underholdning. Det var jo det det var også, intet mindre. Frits spøkte med at han ble sikrere og sikrere på egen legning jo heftigere det ble der borte i sofaen. Min gamle mor banket hardt i veggen på et eller annet stadium av natten, husker jeg, men jeg tror vi dempet oss litt som svar på tiltalen. Hun var dog noget gretten i formiddag, men har roet seg til nu.

Det ble ingen bytur på oss, sikkert fordi vi var så fulle at vi bestemte oss for å holde oss innendørs. Steffen, Eirik og Silje reiste dog med drosje for å se an forholdene på Hot Open Mind og Jarlfrid vurderte å finne seg en quinde for natten, men ble sittende i villaen hun med. God musikk, vitser av det grovere slaget og en og annen svingom på gulvet kan også være gode stikkord for natten. Jeg orker ikke å detaljere så meget fra alt som skjedde, denne gangen, det skjedde uansett ikke så mange spennende saker og ting. Hildegunn og den unge elskerinnen havnet til slutt på et av villaens gjesteværelser og min skallede nabo knuste konjakkglasset sitt ved et hendelig uhell og det var det. Skål!

Det var dagens innlegg.

Toril

Ingen kommentarer:

Site Meter