torsdag 22. april 2010

Hodepine tvang den lærde quinde hjem efter halv dag

Godtfolk!

I dag har jeg et bilde fra Bjergsted i min ringe blogg, nærmere bestemt av blokken hvor naboens kamerat Einar holder til. (Takk til min skallede nabo for å ha tatt dette bilde under spaserturen til Bjergstedparken i går aften.)

Man måtte dessverre reise hjem efter halv dag i dag, grunnet en ubehagelig hodepine, som forøvrig fremdeles sitter i, til tross for at man inntok en globoid samt en paracet i eftermiddag. Egentlig skulle jeg vikariere i eftermiddag, men så ble altså jeg også syk. Slik en elendighet, altså. Jeg bliver dog noget arg.

Sent i går aften kom budskapet om at sangeren, forfatteren og programlederen Gustav Lorentzen døde av akutt hjertesykdom omkring klokken 17.30 - 18.15 i går. Han ble 62 år gammel. Til tross for iherdige forsøk på å få hjertet i gang igjen sto dessverre ikke livet til å redde. Øystein Dolmen (63), som i en årrekke samarbeidet med avdøde gjennom duoen "Knutsen og Ludvigsen", er i sjokk efter budskapet og er ikke i stand til å uttale seg om dødsfallet. Gustav Lorentzen var sønn av Gustav Fredrik Lorentzen (1915-1995) og Rosemary Fewkes (1922-1994). Besteforeldrene på farsiden var Gustav Fredrik Lorentzen (født 1886) og Anna Cecilie Juell (1888-1968). En av oldeforeldrene var kapellmester Victor Ronander (1847-1929), en annen, Herbert Fewkes, drev godteributikk i den engelske hovedstaden. Tipptippoldefar Gustavus Lorentzen (1766-1820) skal ha vært pengeforfalsker i Grimstad. Man kondolerer.

(Om dødsfallet fra Bergens Tidene, 21. april: - Vi mottok melding klokken 17.37 om at en deltaker hadde falt om og fått hjertestans ved Espedalen i Blomsterdalen. Litt over klokken 18 ble han konstatert død, sier operasjonsleder Terje Hilland ved Hordaland politidistrikt til bt.no. Bjørn Inge Skage i orienteringsgruppen i Gneist IL var med og arrangerte orienteringsløpet der Gustav Lorentzen døde av hjertestans. - Det var et bedriftsløp i området ved Blomsterdalen og Lønningen. Han falt om i nærheten av bebyggelsen. Det kom luftambulanse til stedet, sier Skage.)

Jeg måtte telefonere Tove Johs-Castell nu i eftermiddag og melde avbud til aftenens spasertur-avtale man hadde med henne. I stedet får jeg pleie helsen i aften, forberede morgendagens undervisning, slappe av foran fjernsynet og leke meg på internett. Man har ennu ikke lagt noen spesielle planer med tanke på helgen, dog har man et ønske om å komme seg til Hot Open Mind på lørdag. Tross min høye alder trives jeg godt blant ungdommen på det utestedet og man setter pris på både drikkevarene i baren og musikken fra dansegulvet. Det eneste man kunne bedt om, hvis man kunne, var at de mest voldelige og pågående quindene og de mest desperate herremennene holdt seg hjemme. Dog kan man jo ikke trylle heller.

Toril

Ingen kommentarer:

Site Meter