torsdag 15. april 2010

I dag var man i klasserommet

God aften!

I dag var jeg tilbake i klasserommet og underviste i norsktimen jeg har med klasse 8A på torsdager. Heldigvis har jeg kun en time pålagt undervisning på torsdager, men skolens inspektør prøvde å presse meg til å påta meg en dobbelttime i en annen klasse fordi to av mine kolleger var borte i dag, men da ble jeg så sint at jeg fortalte quinden hvor skapet skal stå. Jeg har vondt i foten, dog kommer jeg og gjør mine plikter, men noen takk får jeg ikke... Slikt er til å bli regelrett forbannet av, men jeg kjenner jo til dette fruentimmeret... Hun er ikke det minste hyggelig og samarbeidsvillig. Da jeg påtraff skolens rådgiver, rett før jeg skulle gå hjem, fortalte jeg han om dagens ubehagelige møte med skolens nest øverste sjef. Han støttet meg heldigvis og sa at jeg med god samvittighet kunne gå hjem også håpte han å se meg i morgen. Hyggelig.

Jeg har tenkt å gå i morgen også, selv om jeg tidvis har riktig så vondt under den venstre foten. Noen vikartimer akter jeg dog ei å påta meg i morgen. Det får da være måte på hvorledes man skal behandle en ødelagt quinde i sitt 63. år. En av mine kolleger, som arbeider 100%, ble sykemeldt i tre uker f.o.m. i dag, grunnet et skyhøyt stoffskifte og graviditet. Det er vel en sammenheng der, vil jeg tro. I tillegg var en annen kollega syk for andre dag på rad og ingen tror han dukker opp igjen denne uken, så det kan bli en heftig arbeidsdag for noen i morgen. Min skallede nabo måtte stå full dag i klasserommet i dag og får muligens noget ekstra å ta seg av i morgen også. Håper rektor klarer å få satt inn en vikar i løpet av neste uke, for det tærer på oss andre om vi til stadighet må steppe inn de timene vi egentlig skal bruke til forberedelser. Min gode kollega, som jeg skal reise til Nederland sammen med i juni, slapp heller ikke unna i dag og ble satt inn i to gymnastikktimer, av alle ting. Jeg lo godt da hun hastet forbi meg på vei til gymnastikksalen i eftermiddag.

På lørdag arrengerer LLH nok en sammenkomst på Hot Open Mind. Dit har jeg lyst til å ta meg en tur, men kun hvis foten tillater det. Man har så langt ingen fastlagte vorspiel-planer. Dessuten har man fått høre at LLH må flytte ut av sine lokaler i løpet av en uke eller to og det skal visstnok være tale om at man skal sette saker og ting på et lager fordi man ennu ikke har klart å få tak i nytt lokale. Hadde det ikke vært for min gamle mor, så hadde jeg gladelig åpnet villaen for byens skeive befolkning, men hun nekter å flytte inn på et av byens gamlehjem og da må man inntil videre hanskes med henne på kammerset i villaen. Trøsten får være at hun klarer seg selv langt på vei. Det er noget underlig at kommunen ikke bistår LLH i å få tak i et nytt lokale. Tross alt gjør organisasjonen en viktig jobb for 5-10% av kommunens innbyggere.

Jeg telefonerte frøken Hildegunn i går aften og fikk greie på at hun har det bra, men at hun er noget ubekvem i forhold til det store plasteret hun har på den ene siden av ansiktet og at hun derfor ikke ønsker å gå ut på byen i helgen. Dog var hun ikke helt umulig med tanke på en eventuell sammenkomst i villaen, men dette får vi se an når lørdagen kommer. Jeg spurte også om sønnen til Jarlfrid, og det som hadde skjedd var at han gikk i bakken og besvimte på grunn av livsfarlig lavt blodsukker, men han kom vel i fra det. Han er hjerneskadet fra før av, men klarer fint å gå selv, dog kan han ei tale. Jeg har kun sett bilder av han og han så nesten helt normal ut på de. Den virile quinde hadde også noget lesbe-sladder å by på. I følge Anki skal Heidi ha rotet med både en viss Michelle og en viss Anne, begge unge, på Hot Open Mind sist helg - og det med minst et dusin tilskuere. Slik en galskap fra en voksen quinde. Mon tro om hun har lært av Hildegunn...

I skrivende stund sitter jeg og nyter en kopp med oppspritet kaffe for helsens skyld. Det smaker fortreffelig. Senere tenkte jeg å rulle meg en rød mikstur eller to. Det er ikke bra for lungene mine, men desto bedre for nervene. Dessuten tror jeg ikke det er ønskelig med 40 år til her på denne jord, så da kan man like gjerne nyte livet mens man kan - og det til fulle. Gradestokken viser 11 grader nu, men det er ikke varmt ute fordi det er overskyet og noget vind. I morgen får vi visstnok også aske fra Island på besøk. Jaja, velkommen skal all elendighet være. Skål!

Toril

Ingen kommentarer:

Site Meter