onsdag 21. juli 2010

Lite som skjer for tiden

Godtfolk!

I dag har det skjedd lite i villaen, så dette innlegget blir av det kortere slaget. Min søster har også i dag vært noget redusert og man har således tatt livet med ro innenfor de 4 vegger. Mor og Bente har drevet en del med brodering inne i stuen i dag, faktisk så det ut som hos husfliden inne i stuen her på et stadium av eftermiddagen - med broderier og diverse saker utover hele stuebordet. Bente er flink med håndarbeid, ja mor også, men den slags er ikke noe for meg, tror jeg. Jeg har jo både strikker, sydd og brodert i min ungdom, men det er lenge siden sist jeg gjorde særlig meget av den slags. Bente lå nedpå en stund i dag også, men jeg tror hun er på bedringens vei igjen. Min skallede nabo er også bedre nu, efter å ha vært forkjølet en ukes tid, så det er åpenbart at hans diett bestående av konjakk, c-vitamin og medox har gjort susen.

Man har talt mer med Hildegunn i dag og fått flere detaljer fra hennes mors bortgang. Helsetilstanden til avdøde har vel strengt talt ikke vært god siden 1990-tallet, men på lørdag inntraff en forverring i helsetilstanden og søndag klokken 04.45 sovnet moren stille inn på Universitetssykehuset, hvor hun ble innlagt lørdag eftermiddag. Hun har bodd på trygdebolig i flere år og på sykehjem siden vinteren 2008/2009. I mars foregikk en rolig feiring av 75-års dagen. I følge Hildegunn har moren en halvsøster på Jørpeland, som er 69 år gammel. Forøvrig er resten av morens slekt vel forvart under torven. Hildegunn har også en søster, som er født i 1956, men Hildegunn står henne ikke så altfor nær og vedkommende holder for det meste til i Spania, hvor hun nyter livets glade dager. Dog er hun i Norge nu og satt ved siden av Hildegunn på sykehuset da enden kom. Undertegnede skal delta i begravelsen førstkommende fredag. Det er ens plikt å støtte venninner når det røyner på, så det skulle vitterlig bare mangle. Man kan ikke bare møtes til fest og moro. Man må også møte opp når presten skal tale. Amen!

Jeg laget neslesuppe med stekt flesk og lefse ved siden av til middag i dag. Vi spiste omkring klokken 16.00. Det har ellers blitt en del lesing for mitt vedkommende i dag samt en tur bort på Prix for å handle inn tobakk og matvarer. Forøvrig synes jeg flere bør ta min nye quis, som handler om bloggen min. Link ligger inne på Facebook-profilen min. Skål for det!

Toril

Ingen kommentarer:

Site Meter