tirsdag 1. mars 2011

Morsom bytur fredag

Godtfolk!

Fra Kentucky, USA, har det kommet sørgebudskap om at Robert Thaxton er død, vel 95 år gammel. Robert var sønn av super-hundreåring Grace (Menges) Thaxton, som var 114 år gammel da hun døde sommeren 2005. Det skal ha vært en kombinasjon av Parkinson sykdom og lungebetennelse som ble hans bane. Bestemoren var 109 år gammel ved sin død i 1969. Avdødes hustru, Nancy, gikk bort for to år siden, 89 år gammel. Man kondolerer og registrerer at det har vært en røff måned for barn av super-hundråringer.

Lørdag sendte man en melding til herr Oldboy på Facebook og i dag tok jeg til å bli noget bekymret over hans manglende evne til å svare på meldingen. Herren har jo vært syk før og man frykter alltid for hans helse når svar uteblir, men nu i aften mottok jeg heldigvis mitt ukentlige referat fra hans ringe dagbok - via et hyggelig bekjentskap fra tiden på gaysir - og herren har visstnok skrevet et innlegg så sent som i dag, så da er vel det hele en forglemmelse og helsen er sikkert på topp. Her følger to av avsnittene fra herrens dagboksinnlegg i dag:

"Jeg er ikke spesielt begeistret for Nordtug, men synes det er bra at han klarer å være seg selv (dog ikke alltid så sympatisk det selvet), og i hvert fall gratulerer jeg med gårsdagens gull! Ja, selvsagt Bjørgen også, hører at hun har to til nå. Så får vi se om det blir noen fangst i dag.

Før jeg la meg ble jeg sittende og chatte med en ung kineser som heter Liu Xi, 21 år, fra Wuhan i Kina, som studerer ved et universitet i Bangkok. Han var utrolig hyggelig å chatte med, så jeg håper jeg treffer på ham igjen på Camfrog. Vi chattet i halvannen time, og det er sjelden jeg gidder chatte med noen så lenge."

Så får jeg fortsette med mitt eget innlegg her i min ringe blogg. Fredag var man, sammen med Hildegunn og Jarlfrid, gjest hos frøken Turid i Sandnes sentrum, hvor hun bor sammen med sin mor i 60-års alderen. (Moren var ikke hjemme denne aftenen.) Moren eier huset de to bor i og de disponerer annen etasje, loftet samt det meste av kjelleren. I første etasje bor et ektepar i 50-års alderen, som i følge Turid har leid leiligheten siden omkring 1995. At Turid inviterer til sammenkomst er av det sjeldne slaget, men akk så hyggelig det var hos henne. Hun serverte både potetskruer, saltstenger, saft og kaffe. Dessuten kunne vi gå inn i skapet på kjøkkenet og forsyne oss med alt hva vi ville. Hildegunn og Jarlfrid hadde med seg 12 ølflaske hver, mens jeg bare tok med lommelerken med noget hjemmebrent, som jeg posjonerte ut i 4-5 kopper kaffe utover aftenen. Turid nøt cider, rom og cola.

Efter x antall grove vitser fra Turid, et slag poker samt meget sladder om mange lesbiske quinder i Stavangers skeive miljø, ble det bestilt drosje. Dessverre tok det 15-20 minutter før den ankom og i det dårlige været som vederfartes regionen vår denne aftenen og natten ble klokken omkring 00.30 før vi ankom Mami, byens skeive bar, som inntil HoT Open Mind gjenåpner en eller annen gang i fremtiden, for tiden huser det meste av det som er skeivt her i byen. Underholdningen begynte umiddelbart efter ankomst og første nummer var at Hugo kastet en overstadig beruset herremann i 40-års alderen ut på gaten til jubel fra Hildegunn og Jarlfrid. Akk, sikkert en ulykke stor for herren selv, men det må da vitterlig være lov å nyte andres dumhet til fulle, når de selv kan for det?

Noget senere på aftenen falt vår felles venninne Heidi ved inngangsdøren, skjønt hun mente selv at hun hadde blitt dyttet av en herremann omkring de 45-50 og ville derfor ta igjen, men jeg så at dørvakten og Anki fikk roet henne noget ned, så det hele døde hen uten at det ble voldeligheter ut av hendelsen. Akt tre av nattens underholdning fant sted omkring klokken 01.30 og involverte to berusede herremenn i livets bitre høst, som lot til å kappes om å plage flest mulig unggutter i lokalet. Akk ja, det er til å bli flau av, men enkelte herjer på denne måten hver eneste gang de får i seg alkohol, og det er jo tidvis en smule festlig å se på, skal sant sies. Det er sjelden det er så underholdende på byen som det var denne natten. Skål for det!

Man observerte Elisabeth og Dagny i lokalet, men fikk bare talt med Heidi, Anki, Hege og Frida, sistnevnte særdeles viril av natur. Turid gratulerte Hege med den nyfødte, jeg lot være og myste heller utover folkelivet fra min trygge plass innerst i lokalet. I løpet av den drøye timen man oppholdt seg i lokalet nøyde man seg med kun et glass vin - bank i bordet for det! Av herremenn man observerte kan nevnes Øystein (god kamerat av Oldboy og i følge Hildegunn t.d.l. samboer med herren), Glen, Kjell Inge, Odd, Tore og Kristian. Beskjeden som man er når man vandrer blant herremenn, konvenserte man ei med de nevnte herrer. Det er lenge siden man har observert Over There, men det har vel sine lykkelige årsaker kanskje? Hvem vet...

Turid tok toget hjemover til Sandnes efter byturen, de to virile quindene fortsatte sin ferd i retning Checkpoint Charlie, mens undertegnede vandret hjem til beste Eiganes. Vel hjemme kokte jeg meg en kopp salviete, som jeg inntok sammen med et knekkebrød med sild samt en paracet, for å være føre var. Jeg tok meg også et glass med solo før jeg la meg med en god bok omkring klokken 02.30. Dagen derpå ble slettes ikke verst, denne gangen, man fikk til og med handlet inn matvarer på Prix utpå eftermiddagen. Klokken 18.00 serverte jeg mor og den skallede taco-middag og halvannen time senere disket jeg opp med kaffe og kaker. Snakk om god vertinne! Lørdagskvelden forløp ellers rolig til NRK og TV2.

Søndag var min søster Anne-Grethe innom på kaffe og fortalte blant annet at nabokonen på 82 år ble funnet død utenfor fjøset sitt dagen før. Mor skal i alle fall få slippe å falle død om utenfor et illeluktende kufjøs. Anne-Grethe, som blir 55 i år, viste meg et stygt sår hun har fått på den ene leggen. Jeg var meget streng med henne og hun lovet meg å ordne seg med legetime til i dag, noe jeg får sjekke at hun faktisk har gjort en eller annen dag denne uken. Naboen var også hos legen nylig og i dag kom dommen, og det var dessverre ikke særlig godt nytt. En blodprøve tatt sist tirsdag viser seg å ha påvist at den skallede har gonorè, så i dag måtte han innom legen for å hente seg resept og allerede i eftermiddag begynte han på antibiotika. Fra før av lider han av podagra og et vondt kne, så han vurderer om han skal sykemelde seg ut uken, men han var i alle fall på sin post i dag. Jeg skal ikke holde foredrag om kondombruk, Bjergstedparken og velbrukte menn for min kjære nabo, han er gammel nok til å styre sitt liv og velge sin livsstil selv.

Nu har jeg skrevet nok for i dag, godtfolk! Ha en god uke alle sammen!

Toril

Ingen kommentarer:

Site Meter