tirsdag 10. mai 2011

Akk og ve, slik en elendighet...

Ærede lesere!

Min gamle mor, Elida på 91 år, ble lørdag innlagt på SUS, efter å ha blitt rammet av et drypp. Nu har også lungebetennelse tilstøtt og situasjonen er alvorlig. Jeg besøkte henne senest i eftermiddag, men da ville hun bare sove. Avdelingens overlege, herr Hartmann, fortalte meg at mor begynte med penicillin i går aften og at det neste døgnet blir noget kritisk. I tillegg har mor fått medisiner for å løse opp blodpropper samt hjertemedisin. Man mistenker også at mor kan lide noget av anemi og benskjørhet. Man skal få svar angående evt. anemi i morgen formiddag og evt. behandling vil da igangsettes sporenstreks.

Mor skrantet både torsdag og fredag og p.g.a. det måtte man avlyse fredagens planlagte kalas i forbindelse med LLH-festen på HoT Open Mind. Jeg ville ha legebesøk fredag aften, men først lørdag midt på dagen var det mulighet til å få en lege hit. Han ville heldigvis legge mor inn på sykehuset allerede to timer senere. Jeg mistenkte selv drypp allerede fredag aften og ga da mor to tabletter med dispril (som virker blodfortynnende). Lørdag klokken 10.00 ga jeg henne en ny dispril.

Selv lider jeg også av helseproblemer. Særlig var jeg dårlig i går, med migrene og tett nese. Jeg har nok fått skikkelig pollenallergi og i dag holdt jeg meg hjemme fra lærergjerningen for å hvile skrotten samt for å se innom mor. Legen har ikke mulighet til å ta i mot meg før den 23. mai, grunnet stor pågang av pasienter, således måtte jeg gå ned til byen i går for å kjøpe meg en pakke med 7 allergitabletter, selv om de er meget dyre uten resept. Dog, må man, så må man. Det kan også hende jeg er noget uggen i halsen grunnet forkjølelse, men jeg tror det hovedsagelig er allergi som plager meg. Jeg blir bare dårlig av allergi de årene det er virkelig harde sesonger (som i 1997 og 2002), således er det åpenbart en meget røff mai måned når det kommer til gress- og trepollen i år. Det er sikkert fordi det nesten ikke har regnet i Stavanger de siste tre ukene. At det er så meget sol og lite nedbør over såpass mange dager er relativt sjeldent i Stavanger.

Toril

Ingen kommentarer:

Site Meter