mandag 5. september 2011

Meget elendighet i uken som har gått

Kjære lesere!

Det har vært en røff uke for bloggens O' store forfatterinde. Min gamle mor har vært innlagt på sykehuset med lungebetennelse fra tirsdag til fredag og på onsdag ble naboen innlagt på sykehuset med blodpropp i foten. Han ble først utskrevet i dag og har nu fått sykemelding ut september. Trolig har bloproppen sammenheng med at han brakk foten for snart halvannen uke siden. Min gamle mor har fått midlertidig plass ved Bergåstjern sykehjem på Åsen i Stavanger, hvor jeg håper hun kan få bli værende en god stund fremover. Mor er nu meget bedre igjen, men ennu betydelig redusert av sykdommen og antibiotikaen hun fremdeles går på.

Jeg tok ut en sykedag på tirsdag p.g.a. mors sykdom, mens jeg både torsdag og fredag måtte ta på meg vikartimer p.g.a. naboen og en annen kollegas fravær. I og med dette og at jeg også selv har følt meg noget uggen i formen mot slutten av uken, måtte jeg fredag sende ut bud om at lørdagens planlagte festligheter i villaen i forbindelse med "Stavanger på skeivå" dessverre måtte avlyses. Heldigvis tok Hildegunn på seg ansvaret med å holde vorspiel for de 7 gjestene som hadde meldt sin ankomst hit. Det er meget beklagelig at man gikk glipp av årets store fest på De Røde Sjøhus, men når helsen skranter da er det lite annet å gjøre enn å sette skrotten først. Jeg håper jeg ikke gikk glipp av alt for meget, men mottar gjerne rapporter fra evt. hendelser.

Helgen ble for mitt vedkommende meget rolig. Omsorg for naboen og mor preget det meste av min tid. Fredag aften la jeg meg dessuten meget tidlig, klokken 21.15, rett og slett fordi jeg var helt utslitt efter arbeidsuken og all sykdommen rundt meg.

Ydmykt Toril

Ingen kommentarer:

Site Meter