torsdag 21. juni 2012

Rapport fra villaen, rett før sommeren tar til.

Lesere!

I senere tid har man hatt meget å stri med når det kommer til det rent tekniske her i min ringe blogg. Enten har ikke de ferdigskrevne blogginnleggene villet la seg publisere eller så har man opplevd at man ikke har kommet seg inn på den delen av blogg-innstillingene som har med innleggene å gjøre. I går fikk jeg en feilmelding jeg ikke har sett før, men i dag ser ting ut til å forløpe noget mer knirkefritt. I alle fall så langt.

Man er i skrivende stund rekonvalesent og lider meget. Ja, er det ikke det ene så er det det andre. Akk og ve! Denne gangen har man vært igjennom en smertefull behandling hos tannlegen, som forøvrig er en quinde fra Iran med en heller klønete teknikk. Min gamle tannlege er sykemeld, grunnet demens, og kommer neppe tilbake igjen. Jeg visste ikke at det hadde begynt en quinde på 29 år fra Iran på tannklinikken, ei heller hadde jeg drømt om at rotfylling, trekking av en tann og borring skulle bli slik en smertefull og langdryg affære. Hullet ble ordnet på mandag, resten skulle ordnes på i dag og det kostet meg nesten livet, kjære lesere. Det føltes i alle fall som om den uerfarne og noget klønete quinden fra Iran holdt på å ta livet av en giktbrudden quinde i livets høst i tannlegestolen. Ikke bare var det vondt, hun måtte også bistås av en tannlegeassistent samt av en kollega under akten, som krevde meget av undertegnede. Jeg måtte tilbringe 2 timer på sofaen i eftermiddag for å komme til hektene igjen efter besøket hos tannlegen.

Man har nu gjort seg ferdig med undervisningsåret 2011/2012, selv om man også skal møte på post noen timer i morgen. 10. trinn hadde sin siste dag i dag, mens resten av klassene skal ha halv dag i morgen, såkalt "kosedag" med utdeling av karakterbøker og inntak av brus og kaker. Vi i kollegiet skal hygge oss med påsmurte rundstykker, kaker og kaffe fra klokken 11.30 til 13.30 i morgen, før vi får ferie og kan løpe hver til vårt. Selv har jeg store planer om å holde drikkegilde i villaen neste uke, både fordi jeg nu tar sommerferie og fordi det skjedde lite og ingenting sist helg. Man skal prise sommeren, uansett vær.

Oppstyret på HoT Open Mind har nu blitt bekreftet av herren der nede i Thailand, som sikkert har konferert med sin gode kamerat Øystein, som jo har sitt virke på nevnte nattklubb samt på den skeive baren Mami. Jeg skal ikke detaljere mer, nok har sikkert blitt sagt og skrevet om den saken, dessuten kan jeg tenke meg at innehaveren har skammet seg nok som han har. Dog skal det sies at herren der nede i Thailand ikke er den eneste som er bekymret for HoT Open Minds fremtid. Man krysser fingrene for at det blir hyggelig å beære stedet lørdag neste uke. Skål!

Siden sist har min skallede nabo vært sykemeldt en ukes tid, grunnet urinsyregikt, men på mandag begynte han igjen og har nu gjennomført vårens siste arbeidsuke med glans. Min gode venninne, frk. Hildegunn fra Saxemarken, sliter også med helsen for tiden. Det er ikke tale om noget av det alvorlige slaget, men i helgen som var (mens hun danset på Mami!) brakk hun den ene tåen under et utagerende opptrinn, sikkert mens hun prøvde å imponere en eller flere ungjenter. Min mor på 92 1/2 år har vært i strålende form denne uken. I går var hun faktisk med undertegnede ute i hagen for å observere at man klippet hekken på korrekt måte. Jeg har gjort meget i hagen siden sist, så nu er alt på stell; alle blomstene som skulle plantes er plantet, kvister og annet rusk og rask er fjernet, gresset er klippet, man har vannet og altanen har fått på seg ny maling.

På tirsdag begynte jeg å lese i en ny bok, som heter "Farlig mønster", skrevet av Sally Goldenbaum. En gallerieier blir funnet død under mystiske omstendigheter og da testamentet til avdøde kommer frem i lyset følger flere hemmeligheter efter... Spennende bok. Jeg har nu kommet til side 61, hvor legen konstaterer at avdøde er full av gift. Tor Bomann-Larsens konge-bok har man også lest videre i, men den er såpass tykk (selv om det kun er tale om ett bind) at man fremdeles har over 50 sider igjen. Grunnen til at det går litt treigt med lesingen min er at jeg driver med flere bøker samtidig samt at jeg også er meget ihuga på kryssord for tiden. Dessuten har man jo andre ting å gjøre enn å lese også, som f.eks. å helle nedpå sterkere saker eller å se efter mor...

I aften fra klokken 18.00 til klokken 18.30 hjalp jeg mor til med radiobingoen. Har ellers vasket gulv og banket teppe i aften. Man har også rørt syltetøy av ferske jordbær, som ble innkjøpt på Meny Helgø i går. Klokken 20.45 har man store planer om å se på fotball-EM, noe man har gjort i flere dager nu. Det er synd at Norge er ute av dansen, men det er gøy å se på de andre likevel. Satser på å blogge en gang til før prinsesse Irene kaller.

Toril

Ingen kommentarer:

Site Meter