lørdag 28. juli 2012

Kort innlegg nu i aften

Godtfolk!

Det blir ikke meget jeg skriver nu i dag, men noen få ord i dagen hører med! Man har ikke gjort så meget spennende nu i dag, annet enn en tur ned til sentum for å se på folkelivet og for å kjøpe (nok) en sofis. Min søster Bente og jeg trives godt når vi kan rusle nede i sentrum. Vi var innom både Arkaden, Straensenteret og gikk litt rundt i gatene her og der. Gladmatfestivalen eller Gladmat 2012, som vel er det offisielle navnet, er inne i sin siste dag nu. Folk har gått mann av huse helt siden startskuddet gikk på onsdag, men slik er det alltid her i byen. Årsaken er rett og slett at folk har for meget penger mellom hendene. Min søster Bente og jeg var innom en tur på onsdag, og det kunne ikke falt oss inn selv i vår villeste fantasi at vi skulle ta en tur til for å kaste bort ennu flere hundrelapper. Den gang ei!

Bente og jeg har bakt brød og kringle i eftermiddag, dessuten gjorde vi oss meget flid med middagsmaten, som besto av stekt laks med kokte poteter og grønnsaker til. Bente marinerte laksen i et eller annet som smakte fantastisk godt. (Jeg må huske å be henne om oppskriften!) Vår søster Anne-Grethe fra Klepp, som er 56 år gammel, var invitert til middag, men kom 20 minutter for sent, fordi bilen hennes ikke ville starte. Heldigvis er sønnen hennes hjemme for tiden og han har også bil. Vi spiste klokken 16.50 og ved 18-tiden disket jeg opp med kaffe og nybakt kringle. Bank i bordet!

I aften skal naboen og jeg slappe av mens vi ser på fjernsynet. Bente er en tur hos en venninne nu i aften - det var hun også i går aften - så da blir det vel en aldri så liten dram på den skallede og meg. Man har sendt en melding på Facebook til herren i Murgaten og invitert han på konjakk, men det er vel heller tvilsomt om han takker ja. Forøvrig kan nevnes at det er kalas hos naboens kamerat Einar nu i aften, men naboen har valgt en rolig helg i sympati med undertegnede, som ikke kan herje spesielt utagerende nu da Bente er på besøk.

En god aften bedes!

Toril Z.

Ingen kommentarer:

Site Meter