mandag 23. juli 2012

Rapport fra kalas, bytur og efterfest

Skål!

Man sitter i skrivende stund og nyter en kopp med eggelikør mens man tygger skråtobakk og prøver å erindre seg frem til de viktigste hendelsene under lørdagens sammenkomst med påfølgende bytur. Akk, det ble en heftig aften og natt, ærede lesere, nesten i heftigste laget for en blogg, men jeg skal gjøre mitt beste når det kommer til å gi et så korrekt som mulig referat fra galskapen. Skål igjen!

Klokken var omkring 19.45 da naboen, som den første av gjestene, ankom villaen bærende på en flaske konjakk i hånden. Innen klokken var 20.00 var også Turid på plass i sofaen. Hun kjørte moped fra Sandnes og kunne rapportere om at det hadde vært en bilulykke ved Lura; i alle fall var det meget oppstyr ved veien der et sted, med både politi og minst en bil i grøften. Jeg har ikke hørt mer om saken, så det gikk nok bra med alle involverte. Hildegunn ankom først nærmere 20.30, i følge henne selv fordi hun måtte innom sin datter på veien. Selv om hun kom litt senere enn de andre kom hun godt. Hun hadde med seg 10 bokser med øl, denne gangen, samt en pose med bamsemums til vertinnen. Jeg hentet frem en skål til bamsemumsen, som jeg satte på bordet ved siden av en bolle med potetskruer og en pose med saltstenger. Turid medbrakte 4 eller 5 bokser med pærecider samt en liten flaske med hotandsweet, som er lakrisbrennevin. Jeg har forresten også stående en flaske med hotandsweet, men holdt meg klokelig til kaffe og hjemmebrent.

Hildegunn fortalte oss at hun hadde planer om å treffe en viril fistekvinne fra Sauda på HoT Open Mind, men at nevnte quindemenneske fremdeles var på båten til Stavanger og at jeg således kunne puste lettet ut, hvis jeg bekymret meg for hvorvidt hun hadde planer om å komme hit først. Hvis jeg forsto det rett så hadde dette quindemennesket planer om å gå rett fra båten og på Mami. Hun kom ikke hit i alle fall. Jarlfrid meldte forfall også denne helgen, fremdeles p.g.a. dødsfallet som rammet familien for et par ukers tid siden. Til neste kalas er hun nok atter på på plass. Selv om vi bare ble 4 stykker på lørdag hadde vi det dog kjekt som sjelden før. Stemningen nådde kanskje ikke takhøyde, men både Hildegunn og Turid gjorte sitt beste for å underholde vårt ringe selskap. Hildegunn hadde som vanlig meget sladder å berette fra de røffere delene av lesbemiljøet, dog føler jeg ikke at noe særlig av det hun kom med egner seg her i min ringe blogg, så jeg lar det ligge. Turid fortalte vitser fra vitseboken sin og en og annen grov historie fra LLH-festene anno 1990-tallet. Ikke visste jeg at mange pleide å leie seg rom på hotel Alstor efter datidens LLH-fester, men Turid kunne fortelle at det skjedde mer enn en gang at fulle og virile av begge kjønn gikk rett fra festen og til kos og privat hygge på et eller annet hotellrom. Bank i bordet!

Turid hadde også meget festlig å berette fra tiden med herr Tollefsen bak roret. Nevnte herremann ledet LLH-Rogaland noen år på 1990-tallet og var viden kjent for å kaste klærne i all offentlighet. Vel så meget kjent var han for å invitere ungdommen hjem til egen leilighet. Akk, det er godt at verden har gått fremover siden den gang. Dagens LLH-leder i lokalavdelingen vår, frk. Tone, har visst både vett og forstand, ryktes det. Turid var forøvrig antrukket i en splitter ny skinnjakke nu på lørdag. Den hadde hun kjøpt seg på Kvadrat, skrøt hun av, og den hadde kostet henne 1100 kroner, men så var det også over 10 år siden sist hun kjøpte seg jakke, så da så. I de røffere delene av lesbemiljøet ligger det meget status i å eie en røff skinnjakke, men de av oss som ikke henger oss på slike trender forstår ikke helt hva greien er, men de om det.

Min skallede nabo innrømmet diskré efter noen glass med konjakk at han hadde planer om å prøve å huke tak i en unggutt i løpet av natten, dog uten å virke for påtrengende. Jeg rådet han til å fotfølge vår virile og utagerende venninne (ja, Hildegunn!) en halvtimes tid når vi ankom HoT Open Mind, slik at han kunne plukke opp et og annet triks. Han avga også rapport fra hans siste eskapader på internett, dog er det lenge mellom han finner noen som tør eller vil komme på besøk. Han har skrevet med opptil flere stykker, som har vist seg å bare late som om de var interessert for å ha det moro med en gammel krok, men noen viser faktisk også genuint interesse, men av disse igjen får mange kalde føtter. Dog, sist uke fikk han snøret i bånn, efter å ha avtalt på internett. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har rådet han til å søke efter menn i 40- og 50-års alderen. Herremenn i den alderen er fremdeles yngre enn naboen, men voksne i hodet og sikkert mer klare for noget fast. Ungdommen vil jo bare leke, og min skallede nabo er snart så gammel nu at han ikke lenger orker å leke, men rådene mine tar han ikke til efterretning.

Efter å ha kastet innpå en siste kopp med 50/50 kaffe/hjemmebrent var undertegnede klar til å bestille drosje da klokken nærmet seg 23.30. Hildegunn tok med seg en boks med øl i hånden, men den fikk hun ikke lov til å ta med seg inn i drosjen. Den sure drosjesjåføren av muslimsk opphav mente at det ville bli søl om Hildegunn skulle innta øl i drosjen. For en grinete mann. I løpet av drosjeturen smilte han ikke en eneste gang, ei heller gikk det an å tale med han. Maken til skammelig mann. Da vi hadde betalt han de 140 kronene drosjeturen kostet og var på vei ut av drosjen sa jeg han et alvorsord om kundevennlighet og hvorledes holdningene hans til oss betalene passasjerene ikke egnet seg verken i drosjen eller på brødskiven. Jeg sørget for å smelle igjen bildøren meget hardt der nede ved torget, og måtte gudene vite at jeg ikke ønsker å påtreffe denne mannen igjen.

Da vi ankom HoT Open Mind - hvor ellers skal man gå? - ble vi noget overrasket over å finne begge innehaverene i døren. Mon tro om de skal jobbe som parhester fremover nu? Vi gikk rett inn uten å betale, i.o.m. at klokken ennu ikke var kvart på tolv. Det var dog allerede ganske mange folk i lokalet. En av de første vi påtraff var vår gode venninne Heidi, som med en eneste gang oppdaget at Turid hadde på seg en ny skinnjakke. Ikke verst. Vi fant oss et hyggelig bord vis-a-vis baren og satte oss ned alle 4. Efterhvert kom også Heidi og satte seg ved bordet vårt. Jeg kjøpte meg et glass med hvitvin i baren ganske så kjapt. Senere kjøpte jeg meg rødvin og øl. Man på prøve litt forskjellig. Hildegunn drev og telefonerte til dette quindemennesket fra Sauda, som hadde sagt at hun skulle komme til HoT Open Mind, men som et kvarter over midnatt fremdeles glimret med sitt fravær. Hun fikk ikke svar og ble til slutt så desperat at hun gikk bort til baren, hvor hun spurte et eller annet quindemenneske om hun ikke kunne telefonere til Mami for å få de i baren på Mami til å rope ut i lokalet at vedkommende quinde fra Sauna var ventet på HoT Open Mind. Himmel og hav slik til spetakkel. Naturligvis hadde de ikke tid til å telefonere på hennes vegne.

Da klokken var omkring 00.30 fikk omsider Hildegunn tak i henne og da viste det seg at hun hadde "forvillet" seg inn på Hexagon fordi hun hadde møtt noen på Mami som hadde lokket henne med seg dit. Hildegunn ville svært gjerne ta turen til Hexagon for å treffe henne, men både Turid og jeg var noget skeptiske. Min skallede nabo hadde satt seg ved siden av bordet til Hansemann og Odd på dette stadiumet av natten. Plutselig slo det meg også at herren fra Murgaten, som hadde invitert til drikke- og etegilde klokken 19.00 denne aftenen, ikke var å se i lokalet. Da Turid og jeg gikk ut slik at jeg skulle få ta meg en rød mikstur ved 00.30-tiden spurte jeg for sikkerhets skyld Hugo - fremdeles dørvakt - om han hadde sett Oldboy, men det hadde han ikke, påsto han. Da vi gikk inn igjen speidet både Turid og jeg efter Oldboy og de vi antok kunne være i følget hans (altså f.eks. Øystein, Thomas og Ivar Andre), men vi kunne ikke se at noen av disse herrene befant seg på HoT Open Mind.

Ved 00.45-tiden, efter å ha konferert med den skallede, ble vi enige om at Turid, Hildegunn og jeg skulle gå bort på Mami for å se om herren fra Murgaten gjemte seg der borte, men den gang ei. Dette ble naturligvis nok en god grunn for Hildegunn til at vi burde ta oss en tur til Hexagon og dette ble da også enden på visen. Jeg liker godt Hexagon, for all del, dog føler jeg meg noget gammel der inne, blant ungdommer og folk i 30-års alderen. Den meget omtalte fistekvinnen fra Sauda befant seg vitterlig inne i lokalet og var minst like voldsom og mindre pen som sist man påtraff henne. Hun var i følge med to bifile ungjenter, hvorav jeg mistenker at hun ved en eller flere anledninger har vært borti en av de. På Hexagon tok jeg til vettet og bestilte meg bare en drink og ikke noe mer, til tross for at vi ble værende der en halvannen times tid. Man talte jo med enkelte av de man ble sittende ved siden av, men for det meste var det Hildegunn og fistekvinnen som styrte showet, så Turid og jeg følte oss tidvis noget malplassert.

Da vi gikk fra Hexagon - Hildegunn, Turid, quinden fra Sauda og undertegnede - gikk vi innom Skagen for å se efter kjente utenfor HoT Open Mind. Inger, Judith og Unni sto alle og nøt sine respektive sigaretter mens de prøvde å holde roseselgerene på betryggende avstand. Hans kom også ut en tur, sikkert også for å røyke, men vi var mest opptatt av å samle folk til efterfest og lyktes delvis med det. Hildegunn var innom lokalet en snartur for å informere naboen og evt. andre om efterfest og kom ut igjen med naboen og en herremann i 30-års alderen ved navn Tom på slep. Vi masjerte så nærmest i rekke opp til Eiganes; naboen, Tom, fistekvinnen fra Sauda, Hildegunn, Turid og undertegnede. Vel fremme satte jeg frem hjemmebrent, kokte opp en kanne med kaffe og stekte opp noget enkel nattmat (egg, bacon), som jeg serverte med brødskiver til. Da man ikke lenger hadde håp om at det skulle komme flere (omkring klokken 03.30) fikk Hildegunn telefon om at Heidi og et eller annet quindemenneske var på vei til villaen.

Som vanlig var ikke festlighetene slutt selv om byturen var over. Både Hildegunn, quinden fra Sauda og Heidi viet Heidis fangst meget oppmerksomhet og da det kom for en dag at dette quindemennesket hadde sansen for bdsm-leker gikk det ikke lenge før alle 4 forsvant opp i annen etasje for å herje på et av gjesteværelsene i villaen. Akk og ve, slik en galskap! Naboen humret godt da Hildegunn kom inn i stuen i bare bh-en og en dyne rundt seg og spurte om hun kunne få låne en dildo, selv om hun burde vite at den slags ikke er å finne i en dannet villa på beste Eiganes. Jeg vedder meget på at hun kom ned kun for å friste Turid og meg, men den dagen jeg befinner meg i samme rom som Hildegunn og 3 andre nakne- og halvnakne quinder vil neppe finne sted mens månen ennu lyser på klare aftener. Turid er heller ikke spesielt opptatt av sex. Takk og pris for det. Det hadde vært ganske håpløst om man var den eneste som ble sittende igjen gang efter gang.

Efter 20-25 minutter eller kanskje nærmere 30 minutter kom quindene ned igjen, men Heidi og quindemennesket "hennes" ville dra igjen. Jeg klarer ikke å huske navnet på henne, men hun het muligens Anett, Anette eller Anita, men jeg er usikker. Hildegunn og quinden fra Sauda, viss navn jeg heller ikke husker på stående fot, ble sittende til klokken passerte 05.00. Jeg merket at Hildegunn ble noget redusert mot slutten, så det var like greit at hun reiste frivillig da hun gjorde det, for jeg hadde nok uansett snart anmodet henne om å takke for laget. Fistekvinnen fikk neppe fistet så meget hos meg, hvem vet, men hun talte om at hun visste om flere stykker av begge kjønn som har meldt sin interesse for henne på Nakenprat, så hun fikk nok ordnet seg med et og annet på søndag, vil jeg tro. Hun sa i alle fall at hun først skulle ta båten hjemover til Sauda sent søndag. Naboen og Tom takket for seg omkring 05.30-tiden, kort tid derefter kjørte også Turid hjem, men først hjelp hun med med å rydde inn på kjøkkenet det verste av rotet fra stuen.

Jeg sto opp midt på dagen i går, temmelig utslått og med en hodepine av en annen verden, dog er det lite som kulturmelk og ibux ikke kan ordne på. Utover eftermiddagen gjenvant man så smått helsen og det som skjedde søndag er av såpass lite betydning at jeg herved avslutter dagens innlegg.

Toril

Ingen kommentarer:

Site Meter