torsdag 7. november 2013

Målfrid G. Flekkøy (†) og 102-åring (†), røffe blogginnlegg skaper frykt, gruppesex, Bjergstedparken, røff arbeidsmengde, illegal husvask, huslige plikter, kalas i morgen m.m...

Kjære lesere!

Til høyre er fru Målfrid Grude Flekkøy avbildet. Nevnte quinde sovnet stille inn av senilitet i helgen, nær 77 år gammel. Dødsfallet fant sted i Bærum.

Hun gjorde karriere som psykolog og barneombud, for de av dere som ikke kjenner til henne.

Hennes far, professor Sigmund Skard, var 91 år gammel da han døde i 1995, men fru Flekkøy arvet dessverre ikke farens sterke helse. Også en av bestefedrene, utenriksminister Halvdan Koht, ble meget gammel. Han var 92 år gammel da han døde i 1965, men hvor sterke de enn er herrene i denne slekten, så holder ikke quindene tritt. Halvdans datter, altså moren til avdøde fru Flekkøy, døde da hun var 79 år gammel. Da hadde hun allerede vært utslitt i en årrekke og så meget eldre ut enn sine år.

De senere dagene har både Tore, Bente og Ingrid anmodet undertegnede om å vise noget moderasjon i blogginnleggene man poster for allmennheten. Det skal visst være så at enkelte skeive av begge kjønn skjelver noget i skinnbuksene sine av de stadig mer åpne og avslørende innleggene her i min ringe blogg. Det er en kjent sak at mine blogginnlegg er ærlige og rett på sak, i motsetning til de mange usannheter som ellers spres veggimellom i vårt skeive miljø. Det jeg skriver har alltid rot i virkeligheten, så sant ikke annet presiseres. Hvis man er dum nok til å dra ned buksen sin foran ungguttene på HoT Open Mind eller rote seg borti håndgemeng på samme sted så har man selv lagt listen for hva som vil bli sagt og skrevet...

Dannelse tror jeg kan være et stikkord til dere som er redd for å bli utlevert her i min ringe blogg. Hvis man går ut på Mami, De røde sjøhus eller HoT Open Mind og utviser dannelse eller i det minste alminnelig folkeskikk så har man heller ikke noget å frykte. Utagerende quindemennesker, desperate menn i livets høst og andre som "mister hodet" i takt med at alkoholen konsumeres bør takke seg selv, og ikke meg, hvis elendigheten kommer på trykk. Når det er sagt så prøver jeg så langt det lar seg gjøre å ikke utlevere tåpelighetene og taskenspilleriet som utvises fra de som ikke har forstand nok til å ta vare på seg selv. At det dog vil komme et og annet på trykk i ny og ne er neppe å unngå hvis man til stadighet oppfører seg på en slik måte at flesteparten av byens skeive befolkning får med seg hvem, hva, hvor og når o.s.v. De færreste av byens mange hundre lesber og homser har faktisk blitt omtalt i min ringe blogg i løpet av de årene bloggen har eksistert, men enkelte er nu engang mer synlige i miljøet enn andre.

Apropos det å skrive om sladder fra det skeive miljøet... Min skallede nabo kunne tirsdag rapportere mer enn meget fra en heftig gruppesex-samling som skal ha funnet sted på en adresse i Stavanger en eller annen gang i løpet av søndagen. Hele 6 virile herrer skal ha deltatt i leken, som fant sted hos en av de 6, og grunnen til at den skallede kjenner til disse intime detaljene skyldes at han har kontakter direkte inn i kretsen. Følgende virile herrer deltok i den hemningsløse herjingen i dobbeltsengen sist søndag; Kim, Emil, Kai Ove, Steffen, Inge samt verten for det hele, en herremann i midten av 40-års alderen. Man velger å anonymisere herren som disponerte leiligheten der herjingene foregikk, rett og slett fordi vedkommende er en bekjent av den skallede og det er sikkert en og annen som ønsker at slike sammenkomster skal forbli innenfor husets 4 vegger, men den gang ei. De øvrige 5 skal alle være mellom 25 og 35 år, mener den skallede å vite. Flere detaljer røper jeg ikke her i bloggen.

Naboen har heller ikke lagt bak seg en helg uten sprell! Han fikk nemlig napp i Bjergstedparken sent søndag aften, trolig fremdeles viril efter å ha hørt om gruppesex-samlingen tidligere på dagen. Han har gitt meg tillatelse til å skrive at han koste seg med en gift 33-åring fra Tasta, visstnok en som er mer eller mindre regelmessig innom parken i ly av mørket. Hvorledes disse uvitende konene til slike notorisk utro herrer aldri skjønner lunten er for meg komplett umulig å forstå. Jeg hadde avslørt det temmelig raskt og gitt en evt. ektemann en smak av kjevlet han neppe hadde kommet seg av igjen den første uken i alle fall. At naboen ikke vet bedre er dog en ganske annen sak. Han kan jo ikke vite hvem som skjuler seg i mørket, hvem som har tatt av seg gifteringen o.s.v...

Denne uken, som forrige, har arbeidsmengden på skolen vært enorm. Det ligger i skrivende stund en 30 cm høy bunke med papirer på pulten min, til tross for at jeg har arbeidet som gal hele uken. Vi fikk plutselig midler til å dele opp enkelte klasser i matematikk og norsk, denne uken, så man har arbeidet med å få inn lærekrefter og få ting til å gå opp. I tillegg skal skolen være med på et leseprosjekt de neste kommende to ukene, men den slags prosjekter kommer ikke uten meget papirarbeid. Undertegnede og rektor har også fått ordre om å innføre en times studetid for alle trinnene per dag med virkning snarest. Dette er utfordrende å få på plass i.o.m. at det skal klaffe for alle klassene, så vi vurderer å dele opp dagen i to med en times studietid midt på dagen, dog er dette ennu ikke ferdig utredet. Skolen skal også innføre gratis frokost fra og med januar av og man skal avholde kurs for foreldre og lærere i både rus og psykososiale utfordringer før julehøytiden setter inn. Daglige utfordringer ved egenmeldinger, sykemeldinger, uro blant elever og den slags krever også oppmerksomhet.

Juleballet i desember samt to kommende to møtene i FAU og driftsstyret har også vært på tapetet denne uken. Enkelte aspekter tar rektor seg av, men meget faller også på meg nu fordi rektor for tiden er meget opptatt med økonomi og personalsaker. Skolen skal også feire sine 50 år før jul og den slags krever planlegging! Forøvrig har man skrevet ny kontrakt ut året, men om noen skulle melde seg til å overta efter jul så kan jeg gjerne ansette over Facebook. Man kjenner til flere skeive med bakgrunn fra skoleverket, som garantert kunne vært en god styrmann ved siden av skolens rektor. Herrer à la Arve, Tore og Oldboy samt quinder à la Turid, Janne, Jorid og Elisabeth har alle erfaring innen skoleverket og oppfordres herved til å søke! Hvis ingen skolerte snart melder seg blir jeg tvunget til å ansette en eller annen uskolert taskenspiller, enten vedkommende rekrutteres i Bjergstedparken av naboen eller ved baren på Mami mens Jan skjenker vedkommende øl. I nøden spiser fanden fluer, men ennu er det knappe to måneder igjen av mitt virke, så det kan jo være at noen kvalifiserte velger å søke innen den tid.

Jeg har bestilt husvask fra et noget lugubert firma her i Stavanger som vasker illegalt, d.v.s. svart. Det skal ankomme to afrikanske quinder her i morgen og naboen skal ha overoppsyn med det hele. Quindene skal få 1.500 kroner hver for å vaske ned stuen og kjøkkenet, mot at de minimun holder på i tre timer hver. Jeg fikk de anbefalt av Jarlfrid under en heftig sammenkomst i villaen for noen helger siden. Quindene, som ikke er horer(!), har vasket ned både leiligheten til Jarlfrid og en hybel som kusinen til Jarlfrid leier ut. Begge gangene lot de være å naske med seg ting fra plassene de vasket, så jeg tar sjansen. Dog hadde jeg ikke latt de holde på alene, men så lenge naboen skal observere så går det nok bra.

Selv om jeg slipper unna husvasken i år er det dog meget å gjøre i villaen. I går hjalp jeg naboen med å ta pomade på hans skallede isse. Jeg har også innsatt dressene hans med antimøllmiddel og jeg har hjulpet han med å rake løv i hagen hans. Hos meg selv har jeg laget middag og bakt kaker, vasket klær og vasket ned kammerset hos mor. Ikke alt på en og samme dag, naturligvis, men man har syslet med et og annet hver dag. Min egen hage er også klar for vinteren nu, efter at jeg raket og ryddet der både på lørdag og igjen noget på tirsdag. I går laget jeg middag for tre dager i strekk, såkalt skipperpai med meget grønnsaker i, så da trenger jeg ikke kokke før til helgen igjen. Jeg har også sørget for å få vasket og sydd julegardinene til stuen, denne uken. Jeg kjørte de i vaskemaskinen på kortvask, derefter lot jeg de tørke på et tørkestativ før jeg så reparerte og sydde noget i kantene på gardinene, der det var behov.

Jeg leste i avisen i dag at en av Stavangers eldste er død, 102 år gammel. Den stakkars quinden overlevde to av sine tre sønner, men alle de tre svigerdøtrene lever ennu, jmf. dødsannonsen. Jeg leste at avdøde skal stedes til hvile på Eiganes gravlund og jeg tror jeg har klart å spore opp gravsteinene til hennes mann og begge sønnene nu i dag. Ektemannen døde i 1980, 72 år gammel. En av sønnene døde i 2010, 78 år gammel, mens den andre visstnok gikk bort i 1996, 61 år gammel. De ligger begravet bare 10-20 meter unna min egen far.

Til slutt kan jeg informere om at jeg venter storfint besøk av Hildegunn, Jarlfrid og Turid i morgen aften. Det er lenge siden alle tre var her, så det kan fort ende opp med at vi blir både beduggede og tøffe i kjeften utover aftenen. Hildegunn mener nu det er trygt å innta pils igjen, siden det er mer enn 10 dager siden hun led av nyrestein. Naboen skal til Frits for å drikke konjakk.

Toril

Ingen kommentarer:

Site Meter