fredag 12. september 2014

Helsen er ei hva den engang var...

Ærede lesere!

Man sliter med helsen for tiden og det er hele grunnen til at man måtte stoppe å blogge. Konstante giktsmerter, en betent skrott, hodepine og dårlige nerver har gjort meg til dels ufør. Dagene går med til soving, avslapping, medisinering (og selvmedisinering med sterkere saker), besøk av naboen og lesing av nyheter i aviser og på internett. De seneste 2-3 ukene har det vært riktig ille. Naboen må nu handle for meg da jeg ikke orker det selv. Sist jeg besøkte mor på sykehjemmet var torsdag for drøye to uker siden.

Fastlegen min gir meg lite håp om snarlig bedring og all medisineringen - 4 forskjellige slag med tabletter samt en mikstur - gjør meg tidvis ør og matt i hele kroppen. Kjære lesere: Jeg føler meg noget mett av dage for tiden og kan ikke love at jeg vil komme til å kjempe hardt og tappert om det skulle tilstøte røffere sykdommer i høst og vinter. Jeg bor vis-a-vis Eiganes gravlund og der har jeg tenkt å tilbringe evigheten. Min far vandret hen for 30 år siden, 67 år gammel. Neste måned fyller jeg selv 67 og regner ikke med å bli særlig meget eldre. Jeg kjenner at skrotten er trøtt og sliten nu, det er sikkert derfor den streiker på flere hold.

Så lenge helsen skranter orker jeg dessverre ikke å blogge.

Toril

2 kommentarer:

hild c sa...

Jeg ønsker deg riktig god bedring og håper du har overskudd til å blogge litt i ny og ne. Synes det er fornøyelig å lese bloggen din! :-)

Toril sa...

Takk så meget!

Site Meter