fredag 15. mai 2015

Rolig rød dag, hjelper mitt barnebarn, om hva jeg har spist i dag, Madla Amfi, fest-stakk, Bjergstedparken m.m...

Godtfolk!

I går, på Kristi Himmelfartsdag, gjorde man lite og ingenting. Jeg tilbrakte hele dagen innendørs med bøkene og fjernsynet som selskap. Jeg har nå kommet til side 174 i Moby-Dick. Naboen var innom på en kopp kaffe sent på eftermiddagen, men det var også det hele. Han later forøvrig til å glede seg stort til morgendagens drikkegilde i villaen - til hans ære!

I dag har jeg skrevet ned noen ord om naturalismen og da spesielt knyttet opp mot Amalie Skram. Det har seg nemlig slik at mitt barnebarn i hovedstaden skriver særoppgave om dette temaet nu for tiden, og selv om jeg og min datter har minimalt med kontakt våget åpenbart barnebarnet mitt å gjøre et fremstøt om kontakt i sakens anledning. Jeg sender alltid penger til barnebarna mine, både til jul og når de har bursdag, men kontakten forøvrig er nærmest ikke-eksisterende. Jeg sendte avgårde det jeg hadde forfattet på e-post til henne, så får man håpe at det kommer godt med. Det hadde vært trivelig om jeg efterhvert kunne fått mer kontakt med barna til min datter. Datteren min er nok fremdeles sint på meg fordi jeg kom ut av skapet som lesbisk quinde for mange år siden. Dessuten har hun aldri hatt sansen for at jeg nyter hjemmebrent til kaffen, selv om jeg for det meste holder inntaket på et moderat til moderat + nivå. Hun om det.

I dag har jeg kost meg med smør og bringebær på grovbrød både til frokost og til lunsj og begge gangene med lettmelk og svart kaffe til. Da tiden var moden for å innta noget middagsmat ble det hjemmelagede fleskepannekaker med ennå mer lettmelk til! Det er fort gjort å røre sammen pannekakerøre. Stekingen av 8-10 pannekaker og noe bacon var også unnagjort på under en halvtime. Jeg kommer til å spiste resten av pannekakene til lunsj eller middag i morgen, for man kastet altså ikke innpå alle 8-10 pannekakene i dag.

Jeg var en tur på Madla Amfi og kikket etter noget nytt å ikle meg til i morgen i dag, men fant ingenting. Jeg fikk handlet med meg noget eggelikør samt noget tyrkisk pepper-sprit, men klesbutikkene hadde ikke inne klær for "modne" quinder. Det gjør ikke noe heller, forresten, for jeg har allerede sett meg ut en flott fest-stakk, en stilig bluse og sommersko til i morgen. Jeg har ganske mye klær liggende i villaen og burde slutte å kjøpe nye klær, med unntak av truser og sokker, som jo er forbruksvare til tusen. Jeg har neppe så mange år igjen at jeg kommer til å slite ut alle stakkene, blusene og festantrekkene mine uansett. Ikke det at jeg har titalls, men jeg har i alle fall 10 forskjellige stakker og en 10-12 bluser i skapene mine. Også har jeg bukser, gensere og festplagg så det holder i lange tider. I motsetning til enkelte av mine venninner, som foretrekker rutete skjorte og/eller skinnjakke, så foretrekker jeg å se ut som en quinde når jeg er på byen, men jeg dømmer ingen. Bank i bordet!

Da naboen var innom meg i går refererte han fra onsdagens spasertur i Bjergstedparken. Akk og ve, ærede lesere! Hva skal man gjøre med alle disse virile herrene som ikke klarer å holde seg unna parken? Tenk om vi lesbiske quindene hadde vært like virile og pågående som våre mannlige "kolleger"... Da tenker jeg det hadde blitt spetakkel! I følge naboen foregår det så mye rart i den parken at langt under halvparten egner seg på trykk her i bloggen. Stikkord kan være buskemann-onanering, røff fist, gammelgriseri, piasavakost og SOS. Jeg lar det bli med dette, men råder ingen til å spasere i området rundt eller i nevnte park efter mørkets frembrudd. Vik fra Bjergstedparken, venner og blogglesere!

Det slo meg i dag at NRK2 viser nesten bare dokumentarer fra 2. verdenskrig. Kan det være at 2-tallet står for 2. verdenskrig? Jeg bare lurer... De kunne heller vist frem en dokumentar om Dronningmoren, prins Bernhard, prinsesse Beatrix eller keiser Napoleon!

Skål og takk for oppmerksomheten!

Toril

Ingen kommentarer:

Site Meter